[EN] The present work presents the strategy and the results obtained in a teaching innovation
developed within the Educational Innovation and Improvement Project (PIMEs)
«Gamification and ICTs: design of audiovisual ...[+]
[EN] The present work presents the strategy and the results obtained in a teaching innovation
developed within the Educational Innovation and Improvement Project (PIMEs)
«Gamification and ICTs: design of audiovisual activities based on science fiction for the
dynamization of teachers in a face-to-face environment, blended and virtual» in which
various activities are designed for legal learning in the Degree in Food Science and Technology, at the Universitat Politècnica de València. Case study approach through films,
as well as the design of a card game and the use of futuristic food paintings allow the
students to apply the corresponding legislation. The results obtained are very positive, due
to the ability to associate images with the applicable legislation, in addition to being
attractive activities for students and increasing their participation in the classroom,
developing transversal competences.
[-]
[ES] En el presente trabajo se presenta la estrategia y los resultados obtenidos en una innovación docente desarrollada dentro del Proyecto de Innovación y Mejora Educativa (PIMEs) «Gamificación y TICs: diseño de actividades ...[+]
[ES] En el presente trabajo se presenta la estrategia y los resultados obtenidos en una innovación docente desarrollada dentro del Proyecto de Innovación y Mejora Educativa (PIMEs) «Gamificación y TICs: diseño de actividades audiovisuales basadas en la ciencia ficción para la dinamización docente en un entorno presencial, semipresencial y virtual» en el que se diseñan diversas actividades para el aprendizaje jurídico en la titulación del Grado en Ciencia y Tecnología de Alimentos, en la Universitat Politècnica de València. El plantemamiento de casos de estudio a través de películas, así como el diseño de un juego de naipes y la utilización de pinturas de comida futurista permiten que el alumnado aplique la legislación correspondiente. Los resultados obtenidos son muy positivos, por la capacidad de asociación de imágenes con la legislación aplicable, además de resultar actividades atractivas para el alumnado e incrementar su participación en el aula, ejercitando las competencias transversales.
[-]
|