- -

Empty Spain and vernacular architecture. Awareness and conservation from the teaching of architectural restoration

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Empty Spain and vernacular architecture. Awareness and conservation from the teaching of architectural restoration

Mostrar el registro completo del ítem

Baró Zarzo, JL.; Cristini, V.; Mileto, C.; Balaguer Dezcallar, MJ.; De Dato, P.; García-Soriano, L.; Lidón De-Miguel, M.... (2022). Empty Spain and vernacular architecture. Awareness and conservation from the teaching of architectural restoration. IATED. 7203-7208. https://doi.org/10.21125/edulearn.2022.1685

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/191306

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Empty Spain and vernacular architecture. Awareness and conservation from the teaching of architectural restoration
Autor: Baró Zarzo, José Luis Cristini, Valentina Mileto, Camilla Balaguer Dezcallar, Mª Josefa De Dato, Pasquale García-Soriano, Lidia Lidón de-Miguel, María Manzano-Fernández, Sergio Caruso, Matilde Trizio, Francesca Vegas López-Manzanares, Fernando
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Arquitectura - Escola Tècnica Superior d'Arquitectura
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The First Industrial Revolution brought about the attraction to the cities of much labor force coming from the countryside. In Spain, this migratory phenomenon accelerated during the period of development of the 1960s. ...[+]
Palabras clave: Rural exodus , Rural heritage , Traditional techniques , Architectural restoration , Sustainable Development Goals
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
ISBN: 978-84-09-42484-9
Fuente:
Proceedings 14th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN22).
DOI: 10.21125/edulearn.2022.1685
Editorial:
IATED
Versión del editor: https://doi.org/10.21125/edulearn.2022.1685
Título del congreso: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN 2022)
Lugar del congreso: Palma de Mallorca, Spain
Fecha congreso: Julio 04-06,2022
Tipo: Comunicación en congreso Capítulo de libro

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem