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Design and Optimisation of a Virtual Prototype of a Ground Transportation System at Very High-Speeds in Conditions Close to Vacuum

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Design and Optimisation of a Virtual Prototype of a Ground Transportation System at Very High-Speeds in Conditions Close to Vacuum

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Lluesma Rodríguez, F. (2022). Design and Optimisation of a Virtual Prototype of a Ground Transportation System at Very High-Speeds in Conditions Close to Vacuum [Tesis doctoral]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/191409

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/191409

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Título: Design and Optimisation of a Virtual Prototype of a Ground Transportation System at Very High-Speeds in Conditions Close to Vacuum
Autor: Lluesma Rodríguez, Federico
Director(es): Hoyas Calvo, Sergio Zaera Sanz, Manuel
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha acto/lectura:
2022-12-19
Fecha difusión:
Resumen:
[ES] Hyperloop es considerado el quinto medio de transporte, después del coche, barco, tren y avión. Consiste en una capsula de levitación magnética que viaja dentro de un tubo en el que la presión de aire ha sido reducida. ...[+]


[CA] Hyperloop és considerat el cinquè mitjà de transport, després del cotxe, vaixell, tren i avió. Consisteix en una càpsula de levitació magnètica que viatja dins d'un tub on la pressió d'aire es reduïda. Aleshores, la ...[+]


[EN] Hyperloop is considered the fifth means of transportation, after the car, boat, train and plane. It consists of a magnetically levitating capsule that travels within a tube in which the air pressure has been reduced. ...[+]
Palabras clave: Tubo de vacío , Transporte , Termodinámica , Optimización , Propulsión aerodinámica , Hyperloop , Aerodynamic propulsion , Optimisation , Thermodynamics , Transportation , Vacuum tube
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/191409
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI//DI-17-09616/ES/AYUDAS “DOCTORADOS INDUSTRIALES 2017
Agradecimientos:
Este trabajo ha recibido una subvención parcial del Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades bajo la ayuda “Doctorandos Industriales” número DI-17-09616.
Tipo: Tesis doctoral

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