Resumen:
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[CA] Al mercat actual trobem una gran quantitat de productes ecològics, que per a identificarse com a tal, les empreses utilitzen ecoetiquetes, declaracions o al·legacions ambientals. Quan el consumidor es troba davant ...[+]
[CA] Al mercat actual trobem una gran quantitat de productes ecològics, que per a identificarse com a tal, les empreses utilitzen ecoetiquetes, declaracions o al·legacions ambientals. Quan el consumidor es troba davant d’una ecoetiqueta, no sempre rep el missatge adequat, ja que la informació d’aquestes pot ser part del que els experts denominen greenwashing. En aquest projecte s’analitzen les percepcions del consumidor mitjà a través d’una enquesta que avalua els coneixements i l’impacte de les declaracions ambientals. En general, els enquestats, no coneixen els termes de “ecoetiqueta” i “greenwashing”, A més, no les troben del tot fiables ni visibles, amb una mitjana al voltant de 3 sobre 5, però sí consideren que és més sostenible comprar productes amb ecoetiquetat. Les ecoetiquetes més ressonants entre els enquestats són també les més fiables entre ells, encara que si es compara amb altres estudis, els resultats no coincideixen. S’analitza també un grup internacional, on es troba que etiquetes que funcionen molt bé en algunes regions, no ho fan de la mateixa forma a altres. Així doncs, per a resoldre les problemàtiques trobades es proposa una etiqueta estandarditzada i de fàcil comprensió que seria basada en la petjada de carboni de tipus semàfor
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[ES] Al mercado actual encontramos una gran cantidad de productos ecológicos, que para identificarse como tal, las empresas utilizan ecoetiquetas, declaraciones o alegaciones ambientales. Cuando el consumidor se encuentra ...[+]
[ES] Al mercado actual encontramos una gran cantidad de productos ecológicos, que para identificarse como tal, las empresas utilizan ecoetiquetas, declaraciones o alegaciones ambientales. Cuando el consumidor se encuentra ante una ecoetiqueta, no siempre recibe el mensaje adecuado, puesto que la información de estas puede ser parte del que los expertos denominan greenwashing. En este proyecto se analizan las percepciones del consumidor medio a través de una encuesta que evalúa los conocimientos y el impacto de las declaraciones ambientales. En general, los encuestados, no conocen los términos de “ecoetiqueta” y “greenwashing”, Además, no las encuentran del todo fiables ni visibles, con una media alrededor de 3 sobre 5, pero sí consideran que es más sostenible comprar productos con ecoetiquetado. Las ecoetiquetas más resonantes entre los encuestados son también las más fiables entre ellos, aunque si se compara con otros estudios, los resultados no coinciden. Se analiza también un grupo internacional, donde se encuentra que etiquetas que funcionan muy bien en algunas regiones, no lo hacen de la misma forma a otras. Así pues, para resolver las problemáticas encontradas se propone una etiqueta estandarizada y de fácil comprensión que estaría basada en la huella de carbono de tipo semáforo.
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[EN] In today's market there are a large number of environmentally friendly products, which companies use eco-labels, environmental declarations or claims to identify themselves as such.
When consumers are faced with an ...[+]
[EN] In today's market there are a large number of environmentally friendly products, which companies use eco-labels, environmental declarations or claims to identify themselves as such.
When consumers are faced with an eco-label, they do not always receive the right message, as the information on them can be part of what experts call greenwashing.
This project analyses the perceptions of the average consumer through a survey that assesses the knowledge and impact of environmental claims.
In general, respondents are not familiar with the terms "eco-label" and "greenwashing" and do not find them entirely reliable or visible, with an average score of around 3 out of 5, but they do consider it more sustainable to buy eco-labelled products. The eco-labels that resonate most with respondents are also the most trusted by them, although when compared to other studies, the results do not match.
An international group is also analysed, where it is found that labels that work very well in some regions do not work as well in others.
Therefore, to solve the problems encountered, a standardised and easy-to-understand label based on the traffic-light type carbon footprint is proposed.
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