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dc.contributor.author | García Ríos, Pablo | es_ES |
dc.contributor.author | del Blanco García, Federico Luis | es_ES |
dc.date.accessioned | 2023-04-18T09:30:41Z | |
dc.date.available | 2023-04-18T09:30:41Z | |
dc.date.issued | 2023-03-23 | |
dc.identifier.issn | 1133-6137 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/192762 | |
dc.description.abstract | [EN] This article presents the virtual reconstruction of the utopian city of New Babylon, designed by the artist Constant Nieuwenhuys between 1959 and 1974. Despite Constant s artistic approach, New Babylon became a reference for architects and urban planners in the post-war period, due to the concepts it conveyed. Following the compilation of the original documentation, an accurate virtual model of a sector of New Babylon has been generated. The new documentation has made it possible to carry out an analysis of the city, completing the vision that Constant expressed through his models, drawings and texts. The model has been exported to a virtual reality system. The use of realtime rendering engines has made it possible to visit the utopian city in first person through a non-linear experience. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] El siguiente artículo presenta la reconstrucción virtual de la ciudad utópica de New Babylon, diseñada por el artista Constant Nieuwenhuys entre 1959 y 1974. Pese a la aproximación artística de Constant, New Babylon se convirtió en una referencia para arquitectos y urbanistas en la época de post-guerra, debido a los conceptos que transmitía. Tras la recopilación de la documentación original se ha generado un modelo virtual preciso de un sector de New Babylon. La nueva documentación elaborada ha permitido llevar a cabo un análisis de la ciudad, completando la visión que Constant expresó mediante sus maquetas, dibujos y textos. El modelo se ha exportado a un sistema de realidad virtual. El empleo de motores de renderizado en tiempo real ha permitido visitar la ciudad utópica en primera persona viviendo una experiencia no lineal. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.relation.ispartof | EGA Expresión Gráfica Arquitectónica | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) | es_ES |
dc.subject | New Babylon | es_ES |
dc.subject | Constant Nieuwenhuys | es_ES |
dc.subject | Utopian arquitecture | es_ES |
dc.subject | Digital reconstruction | es_ES |
dc.subject | Virtual reality | es_ES |
dc.subject | Arquitectura utópica | es_ES |
dc.subject | Reconstrucción digital | es_ES |
dc.subject | Realidad virtual | es_ES |
dc.title | New Babylon. Análisis y reconstrucción virtual de la visión utópica de Constant Nieuwenhuys | es_ES |
dc.title.alternative | New Babylon. Analysis and virtual reconstruction of the utopian vision of Constant Nieuwenhuys | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.4995/ega.2023.16173 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | García Ríos, P.; Del Blanco García, FL. (2023). New Babylon. Análisis y reconstrucción virtual de la visión utópica de Constant Nieuwenhuys. EGA Expresión Gráfica Arquitectónica. 28(47):256-271. https://doi.org/10.4995/ega.2023.16173 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | OJS | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/ega.2023.16173 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 256 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 271 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 28 | es_ES |
dc.description.issue | 47 | es_ES |
dc.identifier.eissn | 2254-6103 | |
dc.relation.pasarela | OJS\16173 | es_ES |
dc.description.references | APARICIO PÉREZ, D., & DEL BLANCO GARCÍA, F. L. (2022). Design of immersive experiences for a utopian city. Graphic and virtual reconstruction of "The walking city", Archigram. EGA Revista de Expresión Gráfica Arquitectónica, 27(44), 98-109. https://doi.org/10.4995/ega.2022.14305 | es_ES |
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dc.description.references | CHEN, Yan; DEL BLANCO GARCÍA, F. L. (2022). Constructive analysis and digital 3D reconstruction of the Yuanmingyuan ruins: Wanfanganhe Pavillion (China). Virtual Archaeology Review, 13(27). https://doi.org/10.4995/var.2022.16523 | es_ES |
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dc.description.references | DEL BLANCO GARCÍA, F. L. (2021). Virtual reconstruction and geometric analysis of Félix Candela's inverted umbrellas for The Villahermosa Cathedral. Disegnarecon, 14(27), 1-14. https://doi.org/10.20365/disegnarecon.27.2021.10 | es_ES |
dc.description.references | DEL BLANCO GARCÍA, F. L. (2022). Reconstructing Pérez Piñero' s Anoeta Velodrome. Nexus Network Journal. 24, 913-934. https://doi.org/10.1007/s00004-022-00590-3 | es_ES |
dc.description.references | DEL BLANCO GARCÍA, F. L., & GARCÍA RÍOS, I. (2018). Fernando Higueras and Félix Candela: back to the umbrella's geometry. Analysis and 3D reconstruction of Murcia airport, 1983. EGA Expresión Gráfica Arquitectónica, 23(32), 232-243. https://doi.org/10.4995/ega.2018.9813 | es_ES |
dc.description.references | DEL BLANCO GARCÍA, F. L., & GARCÍA RÍOS, I. (2017). The domes of Félix Candela. Analysis and reconstruction of the sport facilities at Brown University, 1965-1972. EGA Expresión Gráfica Arquitectónica, 22(29), 228-239. https://doi.org/10.4995/ega.2017.7358 | es_ES |
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