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CFD Modelling and Analysis of the Passive Pre-Chamber Ignition Concept for Future Generation Spark-Ignition Engines

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CFD Modelling and Analysis of the Passive Pre-Chamber Ignition Concept for Future Generation Spark-Ignition Engines

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Barbery Avila, II. (2023). CFD Modelling and Analysis of the Passive Pre-Chamber Ignition Concept for Future Generation Spark-Ignition Engines [Tesis doctoral]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/193035

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/193035

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Metadatos del ítem

Título: CFD Modelling and Analysis of the Passive Pre-Chamber Ignition Concept for Future Generation Spark-Ignition Engines
Autor: Barbery Avila, Ibrahim Ignacio
Director(es): Novella Rosa, Ricardo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha acto/lectura:
2023-03-27
Fecha difusión:
Resumen:
[ES] Desde la irrupción de los vehículos eléctricos en el mercado automotriz como una opción de transporte limpia y asequible, los fabricantes de motores han estado buscando nuevas formas de reducir la huella ambiental de ...[+]


[CAT] Des de la irrupció dels vehicles elèctrics en el mercat automotriu com una opció de transport neta i assequible, els fabricants de motors han estat buscant noves maneres de reduir la petjada ambiental dels actuals ...[+]


[EN] Since the irruption of electric vehicles in the automotive market as a clean and affordable transportation option, engine manufacturers have been looking for new ways to reduce the environmental footprint of current ...[+]
Palabras clave: Ignition engine triggered , Passive pre-chambers , Computational fluid mechanics , Dilution air , EGR dilution , Combustion engines , Motor de encendido provocado , Precámaras pasivas , Combustión , Mecánica de fluidos computacional , Dilución con aire , Dilución con EGR
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/193035
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Tipo: Tesis doctoral

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