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Assessment of Variable Geometry Orifice Compressor Technology Impact in a New Generation of Compression Ignition Powertrains at Low-End and Transient Operation

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Assessment of Variable Geometry Orifice Compressor Technology Impact in a New Generation of Compression Ignition Powertrains at Low-End and Transient Operation

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Serrano, J.; Climent, H.; Gómez-Vilanova, A.; Darbhamalla, A.; Guilain, S. (2022). Assessment of Variable Geometry Orifice Compressor Technology Impact in a New Generation of Compression Ignition Powertrains at Low-End and Transient Operation. Applied Sciences. 12(24):1-19. https://doi.org/10.3390/app122412869

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/193652

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Título: Assessment of Variable Geometry Orifice Compressor Technology Impact in a New Generation of Compression Ignition Powertrains at Low-End and Transient Operation
Autor: Serrano, J.R. Climent, H. Gómez-Vilanova, Alejandro Darbhamalla, Aditya Guilain, Stéphane
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Surge is a phenomenon that limits the operating range of the compressor at low engine speeds and high boost pressure in turbocharged powertrains. This article assesses two prototype turbochargers of variable geometry ...[+]
Palabras clave: Surge , Turbocharging systems , Variable geometric orifices , Steady state , Transient operation , Engine performance
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Applied Sciences. (eissn: 2076-3417 )
DOI: 10.3390/app122412869
Editorial:
MDPI AG
Versión del editor: https://doi.org/10.3390/app122412869
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AGENCIA ESTATAL DE INVESTIGACION//PDC2021-120821-I00//RECUPERACION DE ENERGIA DE GASES DE ESCAPE PARA LA OPTIMIZACION DE MOTORES DE OXI-COMBUSTION DE E-COMBUSTIBLES CON CAPTURA DE CO2 DE ALTA PUREZA/
Agradecimientos:
This research work has been supported by Grant PDC2021-120821-I00 funded by the Spanish Ministerio de Ciencia e Innovacion-Agencia Estatal de Investigacion (MCIN/AEI/10.13039/501100011033), and by the European Union ...[+]
Tipo: Artículo

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