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Physical-based variable geometry turbines predictive control to enhance new hybrid powertrains' transient response

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Physical-based variable geometry turbines predictive control to enhance new hybrid powertrains' transient response

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Galindo, J.; Serrano, J.; De La Morena, J.; Gómez-Vilanova, A. (2022). Physical-based variable geometry turbines predictive control to enhance new hybrid powertrains' transient response. Energy. 261 (B):1-12. https://doi.org/10.1016/j.energy.2022.125189

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/193707

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Título: Physical-based variable geometry turbines predictive control to enhance new hybrid powertrains' transient response
Autor: Galindo, José Serrano, J.R. De La Morena, Joaquín Gómez-Vilanova, Alejandro
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Fecha de fin de embargo: 2024-12-15
Resumen:
[EN] Nowadays, internal combustion engine (ICE) concerns regarding fuel consumption motivate engine developers to research new technologies, including turbocharging, downsizing and hybridization. Variable geometry turbines ...[+]
Palabras clave: Variable geometry turbines , Internal combustion engines hybridization , Transient response , Physically-based control strategy , Downsizing , Thermodynamic system
Derechos de uso: Embargado
Fuente:
Energy. (issn: 0360-5442 )
DOI: 10.1016/j.energy.2022.125189
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.energy.2022.125189
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2020-114289RB-I00/ES/INTEGRACION DE SISTEMAS DE POST-TRATAMIENTO DE GASES DE ESCAPE MULTIFUNCIONALES EN VEHICULOS DE PROPULSION HIBRIDA/
Agradecimientos:
Acknowledgement This research work is part of the project PID2020-114289RB-I00 funded by MCIN/AEI/10.13039/501100011033. The authors wish to thank Vicente Esteve Ferrer for his invaluable work during the experi-mental campaign.[+]
Tipo: Artículo

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