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dc.contributor.author | Cordero Barbero, Alicia | es_ES |
dc.contributor.author | Jordan-Lluch, Cristina | es_ES |
dc.contributor.author | Murillo Arcila, Marina | es_ES |
dc.contributor.author | Sanabria-Codesal, Esther | es_ES |
dc.date.accessioned | 2023-06-21T18:02:17Z | |
dc.date.available | 2023-06-21T18:02:17Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/194478 | |
dc.description.abstract | [EN] In this article, we show how to introduce students to modeling while exposing the power of graph theory as a modeling tool. For that purpose, we propose a problem aimed at university students based on a game where the objective is to strengthen the learning of reachability and the shortest path algorithms. | es_ES |
dc.description.sponsorship | This research was partially supported by grant PGC2018-095896-B-C22 and PGC2018094889-B-100, funded by MCIN/AEI/10.13039/5011000113033 by "ERDF A way of making Europe", the European Union. | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | MDPI AG | es_ES |
dc.relation.ispartof | Mathematics | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento (by) | es_ES |
dc.subject | Modeling | es_ES |
dc.subject | Weighted graphs | es_ES |
dc.subject | Shortest path algorithms | es_ES |
dc.subject | Dijkstra | es_ES |
dc.subject | Bellman-Ford | es_ES |
dc.subject.classification | MATEMATICA APLICADA | es_ES |
dc.title | A Game for Learning How to Model in Graph Theory | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.3390/math10121969 | es_ES |
dc.relation.projectID | info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PGC2018-094889-B-I00/ES/SINGULARIDADES, GEOMETRIA GENERICA Y APLICACIONES/ | es_ES |
dc.relation.projectID | info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PGC2018-095896-B-C22/ES/DISEÑO, ANALISIS Y ESTABILIDAD DE PROCESOS ITERATIVOS APLICADOS A LAS ECUACIONES INTEGRALES Y MATRICIALES Y A LA COMUNICACION AEROESPACIAL/ | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Telecomunicación - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Cordero Barbero, A.; Jordan-Lluch, C.; Murillo Arcila, M.; Sanabria-Codesal, E. (2022). A Game for Learning How to Model in Graph Theory. Mathematics. 10(12):1-13. https://doi.org/10.3390/math10121969 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | S | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.3390/math10121969 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 1 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 13 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 10 | es_ES |
dc.description.issue | 12 | es_ES |
dc.identifier.eissn | 2227-7390 | es_ES |
dc.relation.pasarela | S\473988 | es_ES |
dc.contributor.funder | AGENCIA ESTATAL DE INVESTIGACION | es_ES |
dc.contributor.funder | European Regional Development Fund | es_ES |
dc.contributor.funder | MINISTERIO DE CIENCIA, INNOVACIÓN Y UNIVERSIDADES | es_ES |