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A Game for Learning How to Model in Graph Theory

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A Game for Learning How to Model in Graph Theory

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dc.contributor.author Cordero Barbero, Alicia es_ES
dc.contributor.author Jordan-Lluch, Cristina es_ES
dc.contributor.author Murillo Arcila, Marina es_ES
dc.contributor.author Sanabria-Codesal, Esther es_ES
dc.date.accessioned 2023-06-21T18:02:17Z
dc.date.available 2023-06-21T18:02:17Z
dc.date.issued 2022-06 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/194478
dc.description.abstract [EN] In this article, we show how to introduce students to modeling while exposing the power of graph theory as a modeling tool. For that purpose, we propose a problem aimed at university students based on a game where the objective is to strengthen the learning of reachability and the shortest path algorithms. es_ES
dc.description.sponsorship This research was partially supported by grant PGC2018-095896-B-C22 and PGC2018094889-B-100, funded by MCIN/AEI/10.13039/5011000113033 by "ERDF A way of making Europe", the European Union. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher MDPI AG es_ES
dc.relation.ispartof Mathematics es_ES
dc.rights Reconocimiento (by) es_ES
dc.subject Modeling es_ES
dc.subject Weighted graphs es_ES
dc.subject Shortest path algorithms es_ES
dc.subject Dijkstra es_ES
dc.subject Bellman-Ford es_ES
dc.subject.classification MATEMATICA APLICADA es_ES
dc.title A Game for Learning How to Model in Graph Theory es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.3390/math10121969 es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PGC2018-094889-B-I00/ES/SINGULARIDADES, GEOMETRIA GENERICA Y APLICACIONES/ es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PGC2018-095896-B-C22/ES/DISEÑO, ANALISIS Y ESTABILIDAD DE PROCESOS ITERATIVOS APLICADOS A LAS ECUACIONES INTEGRALES Y MATRICIALES Y A LA COMUNICACION AEROESPACIAL/ es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Telecomunicación - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny es_ES
dc.description.bibliographicCitation Cordero Barbero, A.; Jordan-Lluch, C.; Murillo Arcila, M.; Sanabria-Codesal, E. (2022). A Game for Learning How to Model in Graph Theory. Mathematics. 10(12):1-13. https://doi.org/10.3390/math10121969 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.3390/math10121969 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 1 es_ES
dc.description.upvformatpfin 13 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 10 es_ES
dc.description.issue 12 es_ES
dc.identifier.eissn 2227-7390 es_ES
dc.relation.pasarela S\473988 es_ES
dc.contributor.funder AGENCIA ESTATAL DE INVESTIGACION es_ES
dc.contributor.funder European Regional Development Fund es_ES
dc.contributor.funder MINISTERIO DE CIENCIA, INNOVACIÓN Y UNIVERSIDADES es_ES


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