- -

Fuel efficiency optimisation based on boosting control of the particulate filter active regeneration at high driving altitude

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Fuel efficiency optimisation based on boosting control of the particulate filter active regeneration at high driving altitude

Mostrar el registro completo del ítem

Piqueras, P.; Burke, R.; Sanchis Pacheco, EJ.; Diesel, B. (2022). Fuel efficiency optimisation based on boosting control of the particulate filter active regeneration at high driving altitude. Fuel. 319:1-14. https://doi.org/10.1016/j.fuel.2022.123734

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/194773

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Fuel efficiency optimisation based on boosting control of the particulate filter active regeneration at high driving altitude
Autor: Piqueras, P. Burke, Richard Sanchis Pacheco, Enrique José Diesel, Bárbara
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Alcoy - Escola Politècnica Superior d'Alcoi
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The air pressure change as a function of the driving altitude affects negatively the engine performance and emissions as well as the efficiency of the exhaust aftertreatment systems (ATS). These detrimental effects ...[+]
Palabras clave: Internal combustion engine , Particulate filter , Altitude , Soot oxidation , Thermal management , Regeneration
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Fuel. (issn: 0016-2361 )
DOI: 10.1016/j.fuel.2022.123734
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.fuel.2022.123734
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2020-114289RB-I00/ES/INTEGRACION DE SISTEMAS DE POST-TRATAMIENTO DE GASES DE ESCAPE MULTIFUNCIONALES EN VEHICULOS DE PROPULSION HIBRIDA/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//ACIF%2F2018%2F109//AYUDA PREDOCTORAL GVA-DIESEL COSTA/
Agradecimientos:
This research has been supported by Grant PID2020-114289RBI00 funded by MCIN/AEI/10.13039/501100011033. Additionally, the PhD candidate Barbara Diesel has been funded by a grant from the Government of Generalitat Valenciana ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem