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Evaluation of the Influence of Road Geometry on Overtaking Cyclists on Two-Lane Rural Roads

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Evaluation of the Influence of Road Geometry on Overtaking Cyclists on Two-Lane Rural Roads

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López-Maldonado, G.; Moll Montaner, S.; Pérez Zuriaga, AM.; García García, A. (2022). Evaluation of the Influence of Road Geometry on Overtaking Cyclists on Two-Lane Rural Roads. International Journal of Environmental research and Public Health (Online). 19(15):1-14. https://doi.org/10.3390/ijerph19159302

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/195286

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Título: Evaluation of the Influence of Road Geometry on Overtaking Cyclists on Two-Lane Rural Roads
Autor: López-Maldonado, Griselda MOLL MONTANER, SARA Pérez Zuriaga, Ana María García García, Alfredo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports
Universitat Politècnica de València. Instituto del Transporte y Territorio - Institut del Transport i Territori
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Road cycling, both individually and in groups, is common in Spain, where most two-lane rural roads have no cycle lanes. Due to this, and the difference in speed between drivers and cyclists, the overtaking manoeuvre ...[+]
Palabras clave: Overtakingmanoeuvre , Cyclist group , Two-lane rural road , Instrumented bicycle , Road geometry
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
International Journal of Environmental research and Public Health (Online). (eissn: 1660-4601 )
DOI: 10.3390/ijerph19159302
Editorial:
MDPI AG
Versión del editor: https://doi.org/10.3390/ijerph19159302
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/Ministerio del Interior//SPIP2017-02280//MEDIDAS PARA LA MEJORA DE LA SEGURIDAD VIAL EN CARRETERAS CONVENCIONALES CON BICICLETAS CIRCULANDO EN GRUPO/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TRA2016-80897-R /
Agradecimientos:
This research is part of the research project TRA2016-80897-R, funded byMCIN/AEI/10.13039/501100011033 and the research project SPIP2017-02280, funded by the Directorate General for Traffic of Spain.
Tipo: Artículo

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