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dc.contributor.advisor | Torre Oliver, Francisco José de la | es_ES |
dc.contributor.author | Escribá Montesinos, Alejandro | es_ES |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T13:15:10Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T13:15:10Z | |
dc.date.created | 2023-07-13 | |
dc.date.issued | 2023-07-24 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/195385 | |
dc.description.abstract | [EN] This project consists of the development of the concept art and 3D modeling of one of the first areas of a video game in which a dystopian future is explored. In its theoretical framework, the work of the concept artist is studied, as well as the level designer’s and the 3D modeler’s. In addition, a study and exploration of how an extreme situation such as the end of the world can lead to the loss of humanity will be carried out, as well as the consequent adaptation of the human race to these new conditions derived from multiple environmental catastrophes through the transhumanism. The main referent of the project is the Australian band King Gizzard & The Lizard Wizard, or rather their discography, since they keep a narrative that connects most of their albums. Videogames such as Hades also have a great influence on the project, due to their RPG touches and visual style, and the filmography of David Cronenberg, highlighting films such as Videodrome or Crimes of the future. The production itself will focus on the visual development of the characters and their props, as well as the design of an initial level of the game and its subsequent 3D modeling | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Este proyecto consiste en el desarrollo del concept art y el modelado en 3D de una de las primeras zonas de un videojuego en el que se explora un futuro distópico. En su marco teórico se estudian las labores del concept artist, así como del diseñador de niveles y el modelador 3D. Todo ello aplicado a un proyecto que, a través de la narrativa del propio mundo y sus personajes muestre las consecuencias que podría acabar teniendo el cambio climático no sólo sobre la tierra, sino sobre los seres que la habitan. El principal referente del proyecto es la banda australiana King Gizzard & The Lizard Wizard, o más bien su discografía. También tienen gran influencia en el proyecto títulos como Hades, por sus toques de RPG y su estilo visual, y la filmografía de David Cronenberg, destacando cintas como Videodrome o Crimes of the future. La producción en sí se centrará en el desarrollo visual de los personajes y sus props, así como el diseño de un nivel inicial del videojuego y su posterior modelado en 3D. | es_ES |
dc.format.extent | 37 | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Concept Art | es_ES |
dc.subject | Diseñ | es_ES |
dc.subject | O de personajes | es_ES |
dc.subject | O de niveles | es_ES |
dc.subject | Videojuegos | es_ES |
dc.subject | Desarrollo visual | es_ES |
dc.subject.classification | PINTURA | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Bellas Artes-Grau en Belles arts | es_ES |
dc.title | Oh my God, the lizards! Concept art, diseño y modelado de un nivel de un videojuego | es_ES |
dc.title.alternative | OH MY GOD, THE LIZARDS! Concept art, design and modeling of a video game level. | es_ES |
dc.title.alternative | OH MY GOD, THE LIZARDS! Concept art, disseny i modelatge d'un nivell d'un videojoc. | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Pintura - Departament de Pintura | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Escribá Montesinos, A. (2023). Oh my God, the lizards! Concept art, diseño y modelado de un nivel de un videojuego. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/195385 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\153377 | es_ES |