Resumen:
|
[EN] This final degree project is intended as a project to reflect my personal
interests in animation and poses a first contact with what I hope will be my
professional career. It seeks to develop knowledge in 3D digital ...[+]
[EN] This final degree project is intended as a project to reflect my personal
interests in animation and poses a first contact with what I hope will be my
professional career. It seeks to develop knowledge in 3D digital art.
with this project I pretend to develop the pre-production of a series, focusing on a first pilot episode, with the intention of making it happen in the
future.
The Valley of the Damned tells the story of a cursed town doomed to eternal death caught in that limbo between life and death.
In this project, made by me and Alba Gómez Marco, we focused on the
development of the universe of the series, character design, set design in
2D and 3D, props, concept art, and a script of the first pilot episode with its
storyboard and animatic, as well as some concepts about the general plot of
the series. We also have to say that we have collected all the development in
an art book.
This proposal helps to improve my bases in the pre-production of a project also generating content for a portfolio and demo reel for my future work.
[-]
[ES] Este trabajo de fin de grado pretende ser un proyecto para reflejar mis
intereses personales por la animación y plantea una primera toma de contacto con la que espero que sea mi recorrido profesional. Busca desarrollar ...[+]
[ES] Este trabajo de fin de grado pretende ser un proyecto para reflejar mis
intereses personales por la animación y plantea una primera toma de contacto con la que espero que sea mi recorrido profesional. Busca desarrollar los
conocimientos en el arte digital 3D.
Con este proyecto pretendo desarrollar la preproducción de una serie,
centrándome en un primer capítulo piloto, con la intención de que en un
futuro se pueda hacer realidad.
El valle de los condenados narra la historia de un pueblo maldito condenados a la muerte eterna atrapados en ese limbo entre la vida y la muerte.
En este proyecto, realizado grupalmente por mi y por Alba Gómez Marco,
nos centramos en el desarrollo del universo de la serie, diseño de personajes,
de escenario en 2D y 3D, props, Concept Art, y un guion del primer capítulo
piloto con su storyboard y animática, además de unos conceptos sobre la trama general de la serie. También cabe mencionar que hemos recogido todo el
desarrollo en un libro de arte.
Esta propuesta ayuda a mejorar mis bases en la preproducción de un proyecto, además generando contenido para el portfolio y demo reel para un
futuro laboral
[-]
|