- -

Desmontando a Sofía. Género, cultura y publicidad

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Desmontando a Sofía. Género, cultura y publicidad

Show full item record

Matías, B. (2023). Desmontando a Sofía. Género, cultura y publicidad. Culturas. Revista de Gestión Cultural. 10(1):18-35. https://doi.org/10.4995/cs.2023.19407

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/195648

Files in this item

Item Metadata

Title: Desmontando a Sofía. Género, cultura y publicidad
Secondary Title: Dismantling Sofia. Gender, culture, and advertising
Author: Matías, Blanca
Issued date:
Abstract:
[EN] This article analyzes how culture works as a means of transmitting inequality between men and women and, likewise, conditions the models of identity where women recognize us. We place the focus of attention on ...[+]


[ES] En el presente artículo analizamos cómo la cultura funciona como medio de transmisión de la desigualdad entre hombres y mujeres y, así mismo, condiciona los modelos de identidad donde las mujeres nos reconocemos. ...[+]
Subjects: Culture , Power , Domination , Symbolic violence , Communication , Gender stereorypes , Cultura , Poder , Dominación , Violencia simbólica , Comunicación , Estereotipos de género
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Culturas. Revista de Gestión Cultural. (eissn: 2386-7515 )
DOI: 10.4995/cs.2023.19407
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/cs.2023.19407
Type: Artículo

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record