- -

Quartic Kerr cavity combs: bright and dark solitons

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Quartic Kerr cavity combs: bright and dark solitons

Mostrar el registro completo del ítem

Parra-Rivas, P.; Hetzel, S.; Kartashov, Y.; Fernández De Córdoba, P.; Conejero, JA.; Aceves, A.; Milián Enrique, C. (2022). Quartic Kerr cavity combs: bright and dark solitons. Optics Letters. 47(10):2438-2441. https://doi.org/10.1364/OL.455944

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/195667

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Quartic Kerr cavity combs: bright and dark solitons
Autor: Parra-Rivas, Pedro Hetzel, Sabrina Kartashov, Yaroslav Fernández de Córdoba, Pedro Conejero, J. Alberto Aceves, Alejandro Milián Enrique, Carles
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] We theoretically investigate the dynamics, bifurcation structure, and stability of localized states in Kerr cavities driven at the pure fourth-order dispersion point. Both the normal and anomalous group velocity ...[+]
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
Optics Letters. (issn: 0146-9592 )
DOI: 10.1364/OL.455944
Editorial:
The Optical Society
Versión del editor: https://doi.org/10.1364/OL.455944
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/101023717/EU
info:eu-repo/grantAgreement/NSF//DMS-1840260/
info:eu-repo/grantAgreement/NSF//DMS-1909559/
Agradecimientos:
PPR acknowledges the European Union's Marie Sklodowska-Curie grant 101023717. SH and AA have been supported by NSF RTG grant DMS-1840260 and AA was supported by grant NSF/DMS-1909559. SH and AA also benefited from discussions ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem