Rubio Solas, E. (2023). New Typical Spanish: Un nouveau design des objets souvenirs. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/195906
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/195906
New Typical Spanish: Un nouveau design des objets souvenirs
Otro titulo:
New Typical Spanish: Un nouveau design des objets souvenirs New Typical Spanish: A new design for souvenir objects New Typical Spanish: Un nou disseny per a articles de souvenir
[ES] En la investigación de los productos turísticos, conocidos coloquialmente como ¿souvenirs¿ o ¿recuerdos¿, se detecta la generalización de ciertos símbolos culturales, la falta de autenticidad y la homogeneidad de este ...[+]
[ES] En la investigación de los productos turísticos, conocidos coloquialmente como ¿souvenirs¿ o ¿recuerdos¿, se detecta la generalización de ciertos símbolos culturales, la falta de autenticidad y la homogeneidad de este mercado. Esto provoca experiencias de viaje similares sin ninguna identidad local o regional.
El presente trabajo busca poner en valor la singularidad que estos objetos pueden aportar a la experiencia del viaje a través de factores como la identidad geográfica, artesanía local y la incorporación de autenticidad.
Todo esto se reflejará a través de un objeto representativo de la cultura jiennense que materialice los anteriores aspectos.[-]
[EN] The investigation of tourist products, known as ¿souvenirs¿, shows that there is a generalization of certain cultural symbols, a lack of authenticity and a homogeneous market. This causes similar tourist experiences ...[+]
[EN] The investigation of tourist products, known as ¿souvenirs¿, shows that there is a generalization of certain cultural symbols, a lack of authenticity and a homogeneous market. This causes similar tourist experiences without any local or regional identity.
The present study searches the addition of value to the singularity that these objects can take to the traveling activity through factors like the geographic identity, local craft and the authenticity inclusion.
All of the above will be reflet by a representative product of Jaén's culture, that materialize the mentioned aspects.[-]