- -

Data Analysis of a Deep Learning-Based Attention Classifier for Joint Attention Assessment in Children with Autism Spectrum Disorder

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Data Analysis of a Deep Learning-Based Attention Classifier for Joint Attention Assessment in Children with Autism Spectrum Disorder

Show full item record

Gisbert Llorca, P. (2023). Data Analysis of a Deep Learning-Based Attention Classifier for Joint Attention Assessment in Children with Autism Spectrum Disorder. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/195928

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/195928

Files in this item

Item Metadata

Title: Data Analysis of a Deep Learning-Based Attention Classifier for Joint Attention Assessment in Children with Autism Spectrum Disorder
Secondary Title: Análisis de datos de un clasificador de atención basado en aprendizaje profundo para la evaluación de la atención conjunta en niños con Trastorno del Espectro Autista.
Anàlisi de dades d'un classificador d'atenció basat en aprenentatge profund per a l'avaluació de l'atenció conjunta en xiquets amb Trastorn de'l Espectre Autista.
Author: Gisbert Llorca, Paula
Director(s): Sáez Silvestre, Carlos Pedrocchi, Alessandra Ambrosini, Emilia Santos, Laura Fassina, Gabriele
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Física Aplicada - Departament de Física Aplicada
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Read date / Event date:
2023-07-17
Issued date:
Abstract:
[ES] Los niños con Trastorno del Espectro Autista (TEA) muestran deficiencias significativas en las habilidades de atención conjunta. La atención conjunta se define como un intercambio social en el cual un niño coordina ...[+]


[EN] Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) exhibit significant impairments in joint attention skills. Joint Attention (JA) is defined as a social exchange in which a child coordinates attention with a social partner ...[+]
Subjects: Trastorno del Espectro Autista. Atención Conjunta. Terapia Robótica. Aprendizaje Profundo. , Autism Spectrum Disorder , Attention , Robotic Therapy , Joint Attention , Deep Neural Network
Copyrigths: Cerrado
Publisher:
Universitat Politècnica de València
degree: Grado en Ingeniería Biomédica-Grau en Enginyeria Biomèdica
Type: Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record