- -

Modelado y análisis de las prestaciones de un motor de encendido provocado adaptado para el uso de hidrógeno como combustible

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Modelado y análisis de las prestaciones de un motor de encendido provocado adaptado para el uso de hidrógeno como combustible

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Gómez Soriano, Josep es_ES
dc.contributor.author Algarra García, Lola es_ES
dc.date.accessioned 2023-09-14T10:32:07Z
dc.date.available 2023-09-14T10:32:07Z
dc.date.created 2023-07-25
dc.date.issued 2023-09-14 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/196411
dc.description.abstract [ES] La consecución de una economía sin emisiones de carbono es el principal objetivo para reducir el cambio climático y sus peligrosos efectos. Dado que el principal contribuyente de estas emisiones es el transporte, desvincular este sector de los combustibles fósiles es un paso necesario hacia un futuro respetuoso con el medio ambiente. En este escenario, el hidrógeno (H2) aparece como una solución para encontrar un sustituto adecuado a los combustibles tradicionales de origen fósil. Esta estrategia fomentará las plantas propulsivas libres de emisiones de carbono, especialmente en aquellos sectores del transporte difíciles de descarbonizar mediante la electrificación. Este TFG se centra en la aplicación del concepto de combustión premezclada en un motor de encendido por provocado de inyección directa y alimentado hidrógeno. Se realizará una evaluación preliminar del concepto mediante una metodología numérica basada en un motor virtual. es_ES
dc.description.abstract [EN] Achieving a carbon-free economy is the main objective for mitigating climate change and its dangerous effects. Since the primary contributor to these emissions is transportation, decoupling this sector from fossil fuels is a necessary step towards an environmentally friendly future. In this scenario, hydrogen (H2) emerges as a solution to find a suitable substitute for traditional fossil fuels. This strategy will promote carbon-free propulsion systems, especially in transportation sectors that are difficult to decarbonize through electrification. This Bachelor's thesis focuses on the application of the concept of premixed combustion in a spark-ignition direct-injection engine fueled by hydrogen. A preliminary assessment of the concept will be conducted using a numerical methodology based on a virtual engine model. es_ES
dc.description.abstract [CA] Les creixents emissions contaminants estan portant a generar una gran inquietud pel calfament global i les conseqüències que aquest implica. Una de les fonamentals parts del consum de petroli és el transport per a persones a tot el món. És per això, per la qual cosa es fa ús de motors amb (de combustió interna) que funcionen mitjançant combustibles fòssils. Aquests generen gran quantitat de NOx entre altres contaminants. Els òxids de nitrogen són un dels principals causants de la creació d'ozó en les capes més inferiors de l'atmosfera; contribuint a aquest efecte hivernacle i a la creació de boira fotoquímica entre altres inconvenients quan reaccionen amb compostos orgànics volàtils. Per l'augment de millores en indústria, el desassossec per la salut i el medi ambient continua augmentant. En concret, es destaca el sector de l'automobilística, que s'ha vist damnificat per les noves normatives més exigents contra la contaminació. Els efectes més negatius tant sonors com de contaminació del medi ambient estan aconseguint límits preocupants, en particular, en els nuclis urbans principals, on s'està arribant a restringir la circulació dels vehicles tèrmics per les autoritats. Per això, en aquest projecte s'ha dut a terme un model virtual d'un motor de quatre cilindres d'encesa provocada, el qual prèviament treballava amb gasolina i s'ha adaptat a hidrogen. Es duen a terme a més simulacions en diferents punts d'operació amb aquest nou combustible. De l'hidrogen també s'analitzen les propietats com a combustible, ja que compta amb propietats energètiques, en el poder calorífic i en la combustió. Per a finalitzar, s'obtenen resultats duent a terme una optimització de cadascun dels punts d'operació estudiats a diferents λ, paràmetre que determina la proporció d'aire i combustible que ha de mesclar-se en el cilindre, així com millores en diferents tecnologies innovadores com a optimització en la VVT. S'extrauen resultats favorables quant a emissions, consums i processos de combustió gràcies a l'ús de l'hidrogen. es_ES
dc.format.extent 76 es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Hidrógeno es_ES
dc.subject Prestaciones es_ES
dc.subject Emisiones contaminantes es_ES
dc.subject Motor de combustión es_ES
dc.subject.classification INGENIERIA AEROESPACIAL es_ES
dc.subject.other Grado en Ingeniería Aeroespacial-Grau en Enginyeria Aeroespacial es_ES
dc.title Modelado y análisis de las prestaciones de un motor de encendido provocado adaptado para el uso de hidrógeno como combustible es_ES
dc.title.alternative Modeling and analysis of the performance of a spark-ignition engine adapted for the use of hydrogen as fuel es_ES
dc.title.alternative Modelatge i anàlisi de les prestacions d'un motor d'encesa provocada adaptada per a l'ús d'hidrogen com a combustible es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny es_ES
dc.description.bibliographicCitation Algarra García, L. (2023). Modelado y análisis de las prestaciones de un motor de encendido provocado adaptado para el uso de hidrógeno como combustible. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/196411 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\157273 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem