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Caracterización aerodinámica de un demostrador para sistemas hyperloop mediante Dinámica de Fluidos Computacional

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Caracterización aerodinámica de un demostrador para sistemas hyperloop mediante Dinámica de Fluidos Computacional

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dc.contributor.advisor Navarro García, Roberto es_ES
dc.contributor.author Romero Murcia, Juan Pedro es_ES
dc.date.accessioned 2023-09-29T06:01:35Z
dc.date.available 2023-09-29T06:01:35Z
dc.date.created 2023-09-14
dc.date.issued 2023-09-29 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/197328
dc.description.abstract [ES] Ante el interés por caracterizar aerodinámicamente el demostrador prototipo de la empresa Zeleros para transporte ecológico en puertos, así como el elevado coste computacional asociado a ello, en el presente trabajo se lleva a cabo un análisis de diversas técnicas de modelado con la finalidad de identificar la configuración que presenta la mayor fidelidad posible en la solución manteniendo un coste computacional limitado. es_ES
dc.description.abstract [EN] Due to the high interest in lightening and automating the transport of cargo in ports and airports, as well as the need for the processes involved to have certain sustainability and environmental preservation measures, the company Zeleros is developing a project with which it intends to apply its hyperloop technology to the autonomous and electric transport of cargo containers in the port of Sagunto. As a consequence, in the present work the aerodynamic characterization by means of CFD of the aforementioned prototype will be carried out, studying two geometric versions of it due to limitations due to computational cost. However, these variants represent two extreme cases of real geometry, so the solution for the case of interest will be bounded between the results of each one of the cases. In this way, the study is going to broach an analysis at different displacement speeds, with which it is mainly intended to determine its drag coefficient and the power required, which would allow an initial sizing of the electric motor. In addition, the distribution of speed and pressure around the vehicle will be analyzed, identifying the phenomena that give rise to its particularities and relating it to the variations in the geometry imposed, consequently allowing to know the advantages and disadvantages that the modification of the original design would have towards each one of the limit cases. es_ES
dc.format.extent 77 es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject CFD es_ES
dc.subject Vehículo es_ES
dc.subject Estacionario es_ES
dc.subject Aerodinámica es_ES
dc.subject Modelado es_ES
dc.subject Configuración es_ES
dc.subject Compromiso es_ES
dc.subject Coste computacional es_ES
dc.subject Aproximación es_ES
dc.subject Caracterización es_ES
dc.subject.classification MAQUINAS Y MOTORES TERMICOS es_ES
dc.subject.other Grado en Ingeniería Aeroespacial-Grau en Enginyeria Aeroespacial es_ES
dc.title Caracterización aerodinámica de un demostrador para sistemas hyperloop mediante Dinámica de Fluidos Computacional es_ES
dc.title.alternative Aerodynamic characterization of a hyperloop system demonstrator using Computational Fluid Dynamics es_ES
dc.title.alternative Caracterització aerodinàmica d'un demostrador per a sistemes hyperloop mitjançant Dinàmica de Fluids Computacional es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny es_ES
dc.description.bibliographicCitation Romero Murcia, JP. (2023). Caracterización aerodinámica de un demostrador para sistemas hyperloop mediante Dinámica de Fluidos Computacional. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/197328 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\157894 es_ES


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