Resumen:
|
[VA] El meu treball consisteix en l'exposició d'una sèrie gravats calcogràfics en blanc i negre i esbossos que es complementen, sent el procés d'indagació i experimentació sobre "la creació d'instants" Partint dels ...[+]
[VA] El meu treball consisteix en l'exposició d'una sèrie gravats calcogràfics en blanc i negre i esbossos que es complementen, sent el procés d'indagació i experimentació sobre "la creació d'instants" Partint dels plantejaments teòrics i estètics del corrent figuratiu del segle XXl nomenada com a ¿efecte Tuymans¿, l'autoreferencialitat i la relació memòria-instant són els punts principals de la meua obra, prenent referents fotogràfics o del natural intente desvincular el que veig i sé de la imatge que vull crear, basant l'elecció d'allò que faig en el meu criteri i espontaneïtat. La imatge com a instant construït i estructurat on tot té i no té protagonisme, l'escena com a concepte a desenvolupar. Els recursos tècnics i estètics en els quals em centro són: la composició, l´absència, la borrositat, la distorsió i l´estètica del fracàs tècnic.
[-]
[ES] El trabajo consiste en la exposición de una serie grabados calcográficos en blanco y negro y bocetos que se complementan, siendo el proceso de indagación y experimentación sobre "la creación de instantes". Partiendo ...[+]
[ES] El trabajo consiste en la exposición de una serie grabados calcográficos en blanco y negro y bocetos que se complementan, siendo el proceso de indagación y experimentación sobre "la creación de instantes". Partiendo de los planteamientos teóricos y estéticos de la corriente figurativa del siglo XXl nombrada como "efecto Tuymans", la autorreferencialidad y la relación memoria-instante son los puntos principales de mi obra, tomando referentes fotográficos o del natural intento desvincular lo que veo y sé de la imagen que quiero crear, basando la elección de aquello que hago en mi criterio y espontaneidad. La imagen como instante construido y estructurado donde todo tiene y no tiene protagonismo, la escena como concepto a desarrollar. Los recursos técnicos y estéticos en los que me centro son: la composición, la "ausencia", la borrosidad, la distorsión y la "estética del fracaso técnico".
[-]
[EN] My work consists of the exhibition of a series of black and white intaglio prints and sketches that complement each other, being the process of enquiry and experimentation on "the creation of instants".
Starting from ...[+]
[EN] My work consists of the exhibition of a series of black and white intaglio prints and sketches that complement each other, being the process of enquiry and experimentation on "the creation of instants".
Starting from the theoretical and aesthetic approaches of the figurative current of the 20th century known as the "Tuymans effect", self-referentiality and the memory-instant relationship are the main points of my work, taking photographic or natural references I try to dissociate what I see and know from the image I want to create, basing the choice of what I do on my criteria and spontaneity. The image as a constructed and structured instant where everything has and has not protagonism, the scene as a concept to develop.
The technical and aesthetic resources I focus on are: composition, "absence", blurriness, distortion and the "aesthetics of technical failure".
[-]
|