Resumen:
|
[ES] Aquest projecte parteix de la idea d'entendre l'aparença com la representació física de la identitat. Aleshores, si l'aspecte suposa la presentació al món d'un individu aquest es veurà inevitablement afectat pel seu ...[+]
[ES] Aquest projecte parteix de la idea d'entendre l'aparença com la representació física de la identitat. Aleshores, si l'aspecte suposa la presentació al món d'un individu aquest es veurà inevitablement afectat pel seu context. Perquè al igual que ens adaptem als diferents espais i situacions a l'hora de vestir-nos, la nostra presència estètica funciona també com un força transformadora de l'entorn. A partir d'aquesta idea sorgeixen reflexions sobre la capacitat expressiva de l'aparença, especialment en la joventut, ja que és la etapa on es sol donar un major grau d'experimentació amb l'aspecte. Però aquesta llibertat expressiva es veu contraposada a les pressions i els codis socials als que s'enfronten a diari. Per això, aquest treball es centrarà en l'estudi d'aquelles identitats que se'n ixen de la norma i la subverteixen a través del físic, concretament en el col·lectiu queer.
Per a contextualitzar aquest plantejament s'analitzarà l'impacte de la contracultura en la expressió personal, tenint en compte moviments com ara el punk, la escena "ballroom" i l'expressió "drag". El que ens durà a relacionar el "camp" i algunes nocions filosòfiques sobre el concepte de performativitat, a través d'autores com Susan Sontag o Judith Butler, amb la nostra manera d'actuar i presentar-nos al món. Aquesta relació entre la transformació del cos i l'entorn prendrà forma a través d'una sèrie d'extensions corporals escultòriques pensades per a ser activades durant una acció.
[-]
[EN] This project is based on the idea of ¿¿understanding appearance as the physical representation of identity. Consequently, if appearance supposes the presentation to the world of an individual, this will inevitably be ...[+]
[EN] This project is based on the idea of ¿¿understanding appearance as the physical representation of identity. Consequently, if appearance supposes the presentation to the world of an individual, this will inevitably be affected by its context. Because just as we adapt to different spaces and situations when it comes to dressing, our aesthetic presence also works as a force to transform the environment. From this idea, reflections on the expressive capacity of appearance arise, especially in youth, since it is the stage in which there is usually a greater degree of experimentation with appearance. But that expressive freedom is seen as opposed to the pressures and social codes that they face on a daily basis. For this reason, this work will focus on the study of those identities that deviate from the norm and subvert it through the physical, specifically in the queer collective.
To contextualize this approach, the impact of the counterculture on personal expression will be analyzed, taking into account movements such as punk, the ball-room scene and drag expression. Which will lead us to relate camp and some philosophical notions about the concept of performativity, through authors such as Susan Sontag or Judith Butler, with our way of acting and presenting ourselves to the world. This relationship between the transformation of the body and the environment will take shape through a series of sculptural body extensions designed to be activated during a performance.
[-]
|