- -

Pedagogy of Planning Studios for Multidisciplinary, Research-Oriented, Personalized, and Intensive Learning

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Pedagogy of Planning Studios for Multidisciplinary, Research-Oriented, Personalized, and Intensive Learning

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Galan, Juanjo es_ES
dc.contributor.author Kotze, Johan es_ES
dc.date.accessioned 2023-10-06T18:01:32Z
dc.date.available 2023-10-06T18:01:32Z
dc.date.issued 2022-03-31 es_ES
dc.identifier.issn 0739-456X es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/197848
dc.description.abstract [EN] Through this paper, we investigate the key characteristics of planning studios and how they relate to new demands in planning education. The research is conducted through an analytical framework that is applied to a highly transferable case study (iWater Summer Schools). Results confirm that the prototypical characteristics of planning studios can support the design of multidisciplinary, research-oriented, personalized, and intensive courses, and that all these demands can be simultaneously satisfied. In addition, results indicate that positive alignments and connections can be established between different pedagogical variables (e.g., learning methods, assessment methods, provided skills) and the educational demands mentioned above. es_ES
dc.description.abstract [ES] A través de este artículo, investigamos las características clave de los estudios de planificación y cómo se relacionan con las nuevas demandas en la educación de planificación. La investigación se lleva a cabo a través de un marco de análisis que se aplica a un estudio de caso altamente transferible (iWater Summer Schools). Los resultados confirman que las características prototípicas de los estudios de planificación pueden apoyar el diseño de cursos multidisciplinares, orientados a la investigación, personalizados e intensivos, y que todas estas demandas pueden satisfacerse simultáneamente. Además, los resultados indican que se puede establecer alineaciones y conexiones positivas entre diferentes variables pedagógicas (por ejemplo, métodos de aprendizaje, métodos de evaluación, habilidades adquiridas) y las demandas educativas mencionadas anteriormente. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher SAGE Publications es_ES
dc.relation.ispartof Journal of Planning Education and Research es_ES
dc.rights Reconocimiento (by) es_ES
dc.subject Planning pedagogy es_ES
dc.subject Multidisciplinary learning es_ES
dc.subject Personalized learning es_ES
dc.subject Research and education es_ES
dc.subject Pedagogical alignment es_ES
dc.subject Studio courses es_ES
dc.subject Intensive courses es_ES
dc.subject Course design es_ES
dc.subject Urban planning es_ES
dc.subject Landscape planning es_ES
dc.subject Pedagogía de planificación, Aprendizaje multidisciplinario, Aprendizaje personalizado, Investigación y educación, Alineación pedagógica, Cursos de estudio, Cursos intensivos, Diseño de cursos, Planificación urbana, Planificación del paisaje es_ES
dc.subject.classification URBANISTICA Y ORDENACION DEL TERRITORIO es_ES
dc.title Pedagogy of Planning Studios for Multidisciplinary, Research-Oriented, Personalized, and Intensive Learning es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.1177/0739456X221082502 es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Arquitectura - Escola Tècnica Superior d'Arquitectura es_ES
dc.description.bibliographicCitation Galan, J.; Kotze, J. (2022). Pedagogy of Planning Studios for Multidisciplinary, Research-Oriented, Personalized, and Intensive Learning. Journal of Planning Education and Research. 1-13. https://doi.org/10.1177/0739456X221082502 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.1177/0739456X221082502 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 1 es_ES
dc.description.upvformatpfin 13 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.pasarela S\462277 es_ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record