Resumen:
|
[ES] Russafa és un barri de València que al llarg dels anys s'ha fet cada vegada més popular. No obstant això, la gentrificació del barri ha exclòs gran part del col·lectiu poblacional. A més de privatitzar l'espai públic, ...[+]
[ES] Russafa és un barri de València que al llarg dels anys s'ha fet cada vegada més popular. No obstant això, la gentrificació del barri ha exclòs gran part del col·lectiu poblacional. A més de privatitzar l'espai públic, la desaparició de comerços de proximitat i la saturació hostalera, s'ha multiplicat també la necessitat d'aparcament en les seues hores puntes. Ara, les zones d'oci, necessiten tant una major dimensió com un augment en les zones verdes pròximes, ja que la demanda d'espais exteriors ha augmentat a causa de la pandèmia que estem vivint actualment. La idea d'aquesta proposta és recuperar l'essència del que va ser una vegada Russafa i revivar-la, recuperant els costums de l'antic poble a través de la intervenció en un dels llocs més representatius, en el mateix pulmó del barri, el mercat.
El projecte se centra principalment en la intervenció del mercat i del seu entorn. D'aquesta manera, es crearia així un nou espai d'oci que complisca amb les necessitats que manca actualment el barri. El programa es basa a conservar una gran part de l'essència que caracteritza el mercat. No obstant això, proposa modificar el seu ús principal donant lloc a una nova zona d'oci on preval la incorporació del nou espai gastronòmic vinculat a la venda al detall. D'altra banda, es modifica l'entorn immediat generant així una connexió directa de les noves incorporacions d'oci juntament amb la proposta del mercat.
[-]
[EN] Russafa is a neighbourhood in Valencia that has become increasingly popular over the years. However, the gentrification of the neighbourhood has excluded a large part of the population. In addition to the privatisation ...[+]
[EN] Russafa is a neighbourhood in Valencia that has become increasingly popular over the years. However, the gentrification of the neighbourhood has excluded a large part of the population. In addition to the privatisation of public space, the disappearance of local shops and the saturation of the hotel industry, the need for parking at peak hours has also multiplied. Now, the leisure areas need both a larger dimension and an increase in nearby green areas, as the demand for outdoor spaces has increased due to the pandemic we are currently experiencing. The idea of this proposal is to recover the essence of what Russafa once was and revive it, recovering the customs of the old town through the intervention in one of the most representative places, in the very lung of the neighbourhood, the market.
The project focuses mainly on the intervention of the market and its surroundings. In this way, a new leisure space would be created that meets the needs that the neighbourhood currently lacks. The programme is based on preserving a large part of the essence that characterises the market. However, it proposes to modify its main use, giving rise to a new leisure area where the incorporation of the new gastronomic space linked to retail sales prevails. On the other hand, the immediate surroundings are modified, thus generating a direct connection of the new leisure incorporations together with the market proposal.
[-]
|