- -

Killing me Softly: Creative and Cognitive Aspects of Implicitness in Abusive Language Online

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Killing me Softly: Creative and Cognitive Aspects of Implicitness in Abusive Language Online

Mostrar el registro completo del ítem

Frenda, S.; Patti, V.; Rosso, P. (2022). Killing me Softly: Creative and Cognitive Aspects of Implicitness in Abusive Language Online. Natural Language Engineering. 1-22. https://doi.org/10.1017/S1351324922000316

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/198242

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Killing me Softly: Creative and Cognitive Aspects of Implicitness in Abusive Language Online
Autor: Frenda, Simona Patti, Viviana Rosso, Paolo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Abusive language is becoming a problematic issue for our society. The spread of messages that reinforce social and cultural intolerance could have dangerous effects in victims¿ life. State-of-the-art technologies are ...[+]
Palabras clave: Abusive language detection , Figurative language , Hate speech , Stereotypes , Linguistic analysis
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Natural Language Engineering. (issn: 1351-3249 )
DOI: 10.1017/S1351324922000316
Editorial:
Cambridge University Press
Versión del editor: https://doi.org/10.1017/S1351324922000316
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PGC2018-096212-B-C31/ES/DESINFORMACION Y AGRESIVIDAD EN SOCIAL MEDIA: AGREGANDO INFORMACION Y ANALIZANDO EL LENGUAJE/
info:eu-repo/grantAgreement/GENERALITAT VALENCIANA//PROMETEO%2F2019%2F121//DEEP LEARNING FOR ADAPTATIVE AND MULTIMODAL INTERACTION IN PATTERN RECOGNITION/
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem