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A direct method for the extension of FastSim under non-Hertzian contact conditions

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A direct method for the extension of FastSim under non-Hertzian contact conditions

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Gómez-Bosch, J.; Giner Navarro, J.; Carballeira, J.; Baeza González, LM. (2023). A direct method for the extension of FastSim under non-Hertzian contact conditions. Vehicle System Dynamics. 61(10):2551-2569. https://doi.org/10.1080/00423114.2022.2120022

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/199212

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Metadatos del ítem

Título: A direct method for the extension of FastSim under non-Hertzian contact conditions
Autor: Gómez-Bosch, Jorge Giner Navarro, Juan Carballeira, Javier Baeza González, Luis Miguel
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] In wheel-rail contact mechanics, there coexist different models characterised by their ability to reproduce the real phenomenon and the time associated with computing the solution. In simulation of the vehicle dynamics, ...[+]
Palabras clave: Wheel-rail contact , Non-Hertzian contact , Rolling contact , FastSim , Tangential contact , Creepage
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Fuente:
Vehicle System Dynamics. (issn: 0042-3114 )
DOI: 10.1080/00423114.2022.2120022
Editorial:
Taylor & Francis
Versión del editor: https://doi.org/10.1080/00423114.2022.2120022
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2020-118013RB-C21/ES/DESARROLLO DE MODELOS INTEGRALES PARA LA SIMULACION DE LA INTERACCION DINAMICA VEHICULO-DESVIO/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEO%2F2021%2F046/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//PRE2018-084067/
Descripción: This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Vehicle System Dynamics on 17 Sep 2022, available online: https://doi.org/10.1080/00423114.2022.2120022
Agradecimientos:
The authors gratefully acknowledge the financial support of the Spanish Ministry of Science and Innovation (MCIN/AEI/10.13039/501100011033) through the grant PID2020-118013RB-C21 and PRE2018-084067, the latter funded ...[+]
Tipo: Artículo

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