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Effect of passive pre-chamber orifice diameter on the methane combustion process in an optically accessible SI engine

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Effect of passive pre-chamber orifice diameter on the methane combustion process in an optically accessible SI engine

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Beltrao De Vargas-Antolini, J.; Sementa, P.; Tornatore, C.; Catapano, F.; Vaglieco, BM.; Desantes, J.; López, JJ. (2023). Effect of passive pre-chamber orifice diameter on the methane combustion process in an optically accessible SI engine. Fuel. 341:1-14. https://doi.org/10.1016/j.fuel.2022.126990

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/199931

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Metadatos del ítem

Título: Effect of passive pre-chamber orifice diameter on the methane combustion process in an optically accessible SI engine
Autor: Beltrao de Vargas-Antolini, Jacson Sementa, Paolo Tornatore, Cinzia Catapano, Francesco Vaglieco, Bianca Maria Desantes, J.M. López, J. Javier
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Fecha de fin de embargo: 2025-03-31
Resumen:
[EN] Due to its potential to extend the lean limit or overcome knock-limited conditions on spark-ignited (SI) engines, the pre-chamber spark-ignition (PCSI) concept has gained attention as an efficient alternative to the ...[+]
Palabras clave: Hydrogen fuel , SI engine , Lean combustion , Methane
Derechos de uso: Embargado
Fuente:
Fuel. (issn: 0016-2361 )
DOI: 10.1016/j.fuel.2022.126990
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.fuel.2022.126990
Tipo: Artículo

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