- -

Showing Emotion in Academic Discourse. A Pragmatic Analysis

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Showing Emotion in Academic Discourse. A Pragmatic Analysis

Show full item record

Mestre-Mestre, EM. (2020). Showing Emotion in Academic Discourse. A Pragmatic Analysis. En Corpus Analysis in Different Genres: Academic Discourse and Learner Corpora. Routledge. 319-337. http://hdl.handle.net/10251/201017

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/201017

Files in this item

Item Metadata

Title: Showing Emotion in Academic Discourse. A Pragmatic Analysis
Author: Mestre-Mestre, Eva M.
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia
Issued date:
Abstract:
[ES] El discurso académico (DA) se ha descrito en la literatura como objetivo e impersonal. Sin embargo, si nos remitimos a la descripción del discurso que Swales ya propuso en 1990, existen cuatro componentes comunicativos ...[+]


[EN] Academic discourse (AD) has been described in literature as objective and impersonal. However, if we refer to the description of discourse which Swales already proposed in 1990, there exist four different communicative ...[+]
Subjects: Lengua inglesa , Hablantes no nativos de inglés , Expresiones emocionales , Teoría de las emociones , Pragmática emotiva , Non-native English speakers , English language , Emotional expressions , Emotion theory , Emotive pragmatics
Copyrigths: Cerrado
ISBN: 9780367417161
Source:
Corpus Analysis in Different Genres: Academic Discourse and Learner Corpora.
Publisher:
Routledge
Project ID:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO// FFI2016-75160-R/ES/La expresión de las emociones: análisis contrastivo basado en corpora de la competencia pragmática en la interlengua de aprendices de inglés (2017-2019)
Type: Capítulo de libro

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record