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Effect of natural and forced charge air humidity on the performance and emissions of a compression-ignition engine operating at high warm altitude

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Effect of natural and forced charge air humidity on the performance and emissions of a compression-ignition engine operating at high warm altitude

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Serrano, J.; Martín, J.; Piqueras, P.; Tabet-Aleixandre, R.; Gómez-Gil, J. (2023). Effect of natural and forced charge air humidity on the performance and emissions of a compression-ignition engine operating at high warm altitude. Energy. 266:1-11. https://doi.org/10.1016/j.energy.2022.126409

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/201547

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Título: Effect of natural and forced charge air humidity on the performance and emissions of a compression-ignition engine operating at high warm altitude
Autor: Serrano, J.R. Martín, Jaime Piqueras, P. Tabet-Aleixandre, Roberto Gómez-Gil, Javier
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The effect of ambient humidity on the performance and pollutant emissions of internal combustion engines is not considered in the literature despite type-approval criteria are moving closer to real driving conditions. ...[+]
Palabras clave: Ambient humidity , Altitude,Compression -ignition engine , Performance , Pollutant emissions
Derechos de uso: CC BY-NC
Fuente:
Energy. (issn: 0360-5442 )
DOI: 10.1016/j.energy.2022.126409
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.energy.2022.126409
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2020-114289RB-I00/ES/INTEGRACION DE SISTEMAS DE POST-TRATAMIENTO DE GASES DE ESCAPE MULTIFUNCIONALES EN VEHICULOS DE PROPULSION HIBRIDA/
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-01-18//Programa de Ayudas de Investigación y Desarrollo (PAID-01-18)/
Agradecimientos:
This research has been supported by Grant PID2020-114289RB-I00 funded by the Spanish Ministerio de Ciencia e Innovacion - Agencia Estatal de Investigacion (MCIN/AEI/10.13039/501100011033). The PhD candidate Roberto Tabet ...[+]
Tipo: Artículo

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