- -

CLIL Students Academic Language Performance on a Non-curricular Topic: a Comparison Between High-Exposure and Low-Exposure Groups

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

CLIL Students Academic Language Performance on a Non-curricular Topic: a Comparison Between High-Exposure and Low-Exposure Groups

Mostrar el registro completo del ítem

Llinares, A.; Nashaat-Sobhy, N. (2023). CLIL Students Academic Language Performance on a Non-curricular Topic: a Comparison Between High-Exposure and Low-Exposure Groups. English Teaching & Learning. 47(3):337-358. https://doi.org/10.1007/s42321-023-00151-y

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/203765

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: CLIL Students Academic Language Performance on a Non-curricular Topic: a Comparison Between High-Exposure and Low-Exposure Groups
Autor: Llinares, Ana Nashaat-Sobhy, Nashwa
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] In Content and Language Integrated Learning (CLIL) contexts, when students are prompted to express content in a second language, they are expected to draw on their knowledge of the topic at hand and use linguistic ...[+]
Palabras clave: Content and language integrated learning , Legitimation code theory , Specialisation codes , Appraisal theory , Academic lexis , Cognitive discourse functions
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
English Teaching & Learning. (issn: 1023-7267 )
DOI: 10.1007/s42321-023-00151-y
Editorial:
Springer
Versión del editor: https://doi.org/10.1007/s42321-023-00151-y
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/RTI2018-094961-B-I00/ES/ESTUDIO LONGITUDINAL DE CAPACIDADES LINGUISTICAS AVANZADAS EN AICLE: LENGUAJE DE LAS DISCIPLINAS, PRACTICA EN EL AULA Y PERSPECTIVAS DE LOS PARTICIPANTES/
Agradecimientos:
Open Access funding provided thanks to the CRUE-CSIC agreement with Springer Nature. This work was supported by the Ministerio de Ciencia e Innovación (Spain) (Award Number: RTI2018-094961-B-I00).
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem