- -

Lighting, colour and geometry: Which has the greatest influence on students' cognitive processes?

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Lighting, colour and geometry: Which has the greatest influence on students' cognitive processes?

Mostrar el registro completo del ítem

Nolé-Fajardo, ML.; Higuera-Trujillo, JL.; Llinares Millán, MDC. (2023). Lighting, colour and geometry: Which has the greatest influence on students' cognitive processes?. Frontiers of Architectural Research (Online). 12. https://doi.org/10.1016/j.foar.2023.02.003

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/204348

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Lighting, colour and geometry: Which has the greatest influence on students' cognitive processes?
Autor: Nolé-Fajardo, Maria Luisa Higuera-Trujillo, Juan Luis Llinares Millán, María Del Carmen
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Gestión en la Edificación - Escola Tècnica Superior de Gestió en l'Edificació
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Many studies have analysed the effects that design elements, such as lighting and colour, have on students' cognitive functions. These analyses, while providing useful information, do not allow researchers to compare ...[+]
Palabras clave: Classroom design , Memory , Attention , Preference , Virtual classroom
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Frontiers of Architectural Research (Online). (eissn: 2095-2643 )
DOI: 10.1016/j.foar.2023.02.003
Editorial:
Higher Education Press
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.foar.2023.02.003
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/EC//UP2021-021//NextGenerationEU/
info:eu-repo/grantAgreement/ME//FPU19%2F03531/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//BIA 2017-86157-R/
Agradecimientos:
Grant BIA 2017-86157-R was funded by MCIN/AEI/10.13039/ 501100011033 and by ERDF, A way of making Europe . The first author is supported by the Ministry of Science, Innovation and Universities of Spain (FPU19/03531). The ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem