- -

Consumer subjective impressions in virtual reality environments: The role of the visualization technique in product evaluation

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Consumer subjective impressions in virtual reality environments: The role of the visualization technique in product evaluation

Mostrar el registro completo del ítem

Palacios-Ibáñez, A.; Felip-Miralles, F.; Galán, J.; García-García, C.; Contero, M. (2023). Consumer subjective impressions in virtual reality environments: The role of the visualization technique in product evaluation. Electronics. 12(14). https://doi.org/10.3390/electronics12143051

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/204413

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Consumer subjective impressions in virtual reality environments: The role of the visualization technique in product evaluation
Autor: Palacios-Ibáñez, Almudena Felip-Miralles, Francisco Galán, Julia García-García, Carlos Contero, Manuel
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The availability and affordability of consumer virtual reality (VR) devices have fueled their adoption during the product design process. High fidelity virtual prototypes can be created more quickly and are more ...[+]
Palabras clave: Virtual reality , Perception , Interaction , Subjective impressions , Passive haptics , Hand-tracking , Product evaluation
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Electronics. (eissn: 2079-9292 )
DOI: 10.3390/electronics12143051
Editorial:
MDPI AG
Versión del editor: https://doi.org/10.3390/electronics12143051
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/ //FPU19%2F03878//AYUDA PREDOCTORAL FPU-PALACIOS IBAÑEZ. PROYECTO: REALIDADES MIXTAS Y PERCEPCIÓN DEL PRODUCTO: ANÁLISIS EXPERIMENTAL DE LA RELACIÓN ENTRE CALIDAD VISUAL E INTERACCIÓN Y LA RESPUESTA PERCEPTUAL Y EMOCIONAL DEL USUARIO./
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//CIAICO%2F2021%2F037/
info:eu-repo/grantAgreement/UJI//UJIB2019-39/
Agradecimientos:
This work was funded by: (1) Spanish Ministry of Education and Vocational Training [FPU19/03878]; (2) Generalitat Valenciana [CIAICO/2021/037], and (3) Universitat Jaume I [UJIB2019-39]. The APC was waived for this research.[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem