- -

Assessment of exhaust raw emissions and aftertreatment performance in a retrofitted heavy duty-spark ignition engine operating with liquefied petroleum gas

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Assessment of exhaust raw emissions and aftertreatment performance in a retrofitted heavy duty-spark ignition engine operating with liquefied petroleum gas

Mostrar el registro completo del ítem

Bermúdez, V.; Ruiz-Rosales, S.; Sanchis, EJ.; Conde-Pabón, BY. (2024). Assessment of exhaust raw emissions and aftertreatment performance in a retrofitted heavy duty-spark ignition engine operating with liquefied petroleum gas. Journal of Cleaner Production. 434. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2023.140139

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/204970

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Assessment of exhaust raw emissions and aftertreatment performance in a retrofitted heavy duty-spark ignition engine operating with liquefied petroleum gas
Autor: Bermúdez, Vicente Ruiz-Rosales, Santiago Sanchis, Enrique José Conde-Pabón, Brayan Yessid
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Alcoy - Escola Politècnica Superior d'Alcoi
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Fecha de fin de embargo: 2025-12-31
Resumen:
[EN] This study investigates the effects of varying Liquefied Petroleum Gas compositions on pollutant emissions and three-way catalyst performance in retrofitted heavy-duty spark-ignition engines. It focuses on fuels with ...[+]
Palabras clave: Retrofitting , Aftertreatment , Heavy-duty spark-ignition engine , Liquefied petroleum gas , Pollutant emissions , Three-way catalyst
Derechos de uso: Embargado
Fuente:
Journal of Cleaner Production. (issn: 0959-6526 )
DOI: 10.1016/j.jclepro.2023.140139
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2023.140139
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2020-114289RB-I00/ES/INTEGRACION DE SISTEMAS DE POST-TRATAMIENTO DE GASES DE ESCAPE MULTIFUNCIONALES EN VEHICULOS DE PROPULSION HIBRIDA/
Agradecimientos:
This research has been supported by Grant PID 2020-114289RB-I00 funded by the Spanish Ministerio de Ciencia e Innovacion, Agencia Estatal de Investigacion (MCIN/AEI/10.13039/5011000 11033) .
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem