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Method for turbocharging and supercharging 2-stroke engines, applied to an opposed-piston new concept for hybrid powertrains

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Method for turbocharging and supercharging 2-stroke engines, applied to an opposed-piston new concept for hybrid powertrains

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Serrano, J.; López, JJ.; Climent, H.; Gómez-Vilanova, A. (2023). Method for turbocharging and supercharging 2-stroke engines, applied to an opposed-piston new concept for hybrid powertrains. Applied Energy. 351. https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2023.121915

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/205136

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Metadatos del ítem

Título: Method for turbocharging and supercharging 2-stroke engines, applied to an opposed-piston new concept for hybrid powertrains
Autor: Serrano, J.R. López, J. Javier Climent, H. Gómez-Vilanova, Alejandro
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Fecha de fin de embargo: 2025-12-01
Resumen:
[EN] The internal combustion engine's (ICE) electrification calls to question ICE concepts nowadays, leading to new engine architectures conceived to operate as series hybrids. This is the case of the unit analyzed in this ...[+]
Palabras clave: Hybrid powertrains , Rod -less opposed -piston , Turbocharged , Thermo -fluid -dynamic coupling , Efficiency
Derechos de uso: Embargado
Fuente:
Applied Energy. (issn: 0306-2619 )
DOI: 10.1016/j.apenergy.2023.121915
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2023.121915
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2020-114289RB-I00/ES/INTEGRACION DE SISTEMAS DE POST-TRATAMIENTO DE GASES DE ESCAPE MULTIFUNCIONALES EN VEHICULOS DE PROPULSION HIBRIDA/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//CIPROM%2F2021%2F061/
Agradecimientos:
This research has been supported by Grant PID2020-114289RB-I00 funded by MCIN/AEI/10.13039/501100011033. This research has been partially supported by Grant CIPROM/2021/061 funded by Generalitat Valenciana through project ...[+]
Tipo: Artículo

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