- -

The secondary-tertiary transition in mathematics: insight through personal journals in a math class

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

The secondary-tertiary transition in mathematics: insight through personal journals in a math class

Mostrar el registro completo del ítem

Bernardi, G.; Brunetto, D.; Turconi, G. (2024). The secondary-tertiary transition in mathematics: insight through personal journals in a math class. Editorial Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/HEAd24.2024.17200

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/206949

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: The secondary-tertiary transition in mathematics: insight through personal journals in a math class
Autor: Bernardi, Giulia Brunetto, Domenico Turconi, Gaia
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This study delves into the transition from secondary to tertiary mathematics education, a pivotal moment impacting cognitive, social, and cultural domains. Through personal journal analysis and using the theoretical ...[+]
Palabras clave: Tertiary transition , Journaling , Mathematics , Rite of passage , STEM
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa)
ISBN: 9788413962009
Fuente:
10th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’24).
DOI: 10.4995/HEAd24.2024.17200
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAd24/paper/view/17200
Título del congreso: Tenth International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: València, España
Fecha congreso: Junio 18-21, 2024
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem