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Evaluation by Detailed CFD Modelling of the Effect of Renewable Fuels on the Flame Structure under Compression Ignition Engine Conditions

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Evaluation by Detailed CFD Modelling of the Effect of Renewable Fuels on the Flame Structure under Compression Ignition Engine Conditions

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De León Ceriani, D. (2024). Evaluation by Detailed CFD Modelling of the Effect of Renewable Fuels on the Flame Structure under Compression Ignition Engine Conditions [Tesis doctoral]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/207008

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/207008

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Título: Evaluation by Detailed CFD Modelling of the Effect of Renewable Fuels on the Flame Structure under Compression Ignition Engine Conditions
Autor: de León Ceriani, Daiana
Director(es): García Oliver, José María
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha acto/lectura:
2024-06-14
Fecha difusión:
Resumen:
[ES] El alto impacto del sector transporte respecto a las emisiones globales de CO2 y su efecto en el cambio climático ha llevado a que éste transite hacia tecnologías más eficientes y medioambientalmente sostenibles. Sin ...[+]


[CA] L'alt impacte del sector del transport respecte a les emissions globals de CO2 i el seu efecte en el canvi climàtic ha portat a que aquest transite cap a tecnologies més eficients i mediambientalment sostenibles. No ...[+]


[EN] The significant impact of the transportation sector on global CO2 emissions and its effect on climate change has led to a shift towards more efficient and environmentally sustainable technologies. However, the pace ...[+]
Palabras clave: Reynolds-Averaged Navier-Stokes (RANS) , Engine Combustion Network (ECN) , Large Eddy Simulation (LES) , Computational fluid dynamics (CFD) , Poly-oxymethylene dimethyl ethers , Flamelets , Spray A , Spray D
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/207008
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-01-20/ES/Contratos Pre-Doctorales UPV 2020-Subprograma 2/
Agradecimientos:
The respondent wishes to acknowledge the financial support received through a grant from Vicerrectorado de Investigación of Universitat Politècnica de València with reference FPI UPV SUBP2 (PAID-01-20)
Tipo: Tesis doctoral

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