- -

Machine Learning Tools for Customer Segmentation in Insurance

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Machine Learning Tools for Customer Segmentation in Insurance

Show full item record

Osorio Muñoz, C. (2024). Machine Learning Tools for Customer Segmentation in Insurance. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/207232

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/207232

Files in this item

Item Metadata

Title: Machine Learning Tools for Customer Segmentation in Insurance
Secondary Title: Herramientas de Aprendizaje Automático para la Segmentación de Clientes en Seguros
Eines d'Aprenentatge Automàtic per a la Segmentació de Clients en Assegurances
Author: Osorio Muñoz, Celia
Director(s): Juan Pérez, Ángel Alejandro Pérez Bernabeu, Elena
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Estadística e Investigación Operativa Aplicadas y Calidad - Departament d'Estadística i Investigació Operativa Aplicades i Qualitat
Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Alcoy - Escola Politècnica Superior d'Alcoi
Read date / Event date:
2024-06-25
Issued date:
Abstract:
[ES] Esta tesis explora el uso de herramientas de aprendizaje automático para optimizar las estrategias de segmentación de clientes en el sector de los seguros. La segmentación de clientes es un componente crítico del ...[+]


[EN] This thesis explores the use of machine learning tools to optimize customer segmentation strategies in the insurance industry. Customer segmentation is a critical component of insurance marketing and customer relationship ...[+]


[CA] Aquesta tesi explora l'ús d'eines d'aprenentatge automàtic per a optimitzar les estratègies de segmentació de clients en el sector de les assegurances, component crític del màrqueting i la gestió de relacions amb ...[+]
Subjects: Aprendizaje automático , Segmentación de clientes , Seguros , Análisis de datos , Machine Learning , Customer Segmentation , Insurance , Data Analysis , Aprenentatge automàtic , Segmentació de clients , Assegurances , Anàlisi de dades
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Publisher:
Universitat Politècnica de València
degree: Máster Universitario en Dirección de Empresas (MBA)-Màster Universitari en Direcció d'Empreses (MBA)
Type: Tesis de máster

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record