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Numerical and Optical Assessment of Different Solutions for Pollutant Emission Reduction in Compression Ignition Engines

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Numerical and Optical Assessment of Different Solutions for Pollutant Emission Reduction in Compression Ignition Engines

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Khalid, UB. (2024). Numerical and Optical Assessment of Different Solutions for Pollutant Emission Reduction in Compression Ignition Engines [Tesis doctoral]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/207524

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/207524

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Título: Numerical and Optical Assessment of Different Solutions for Pollutant Emission Reduction in Compression Ignition Engines
Autor: Khalid, Usama Bin
Director(es): Micó Reche, Carlos
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha acto/lectura:
2024-07-16
Fecha difusión:
Resumen:
[ES] La reducción de la huella de carbono de los motores de combustión interna así como de sus emisiones contaminantes es necesaria para la supervivencia de esta tecnología, especialmente para aplicaciones de uso medio y ...[+]


[CA] La reducció de la petjada de carboni dels motors de combustió interna així com de les seues emissions contaminants és necessària per a la supervivència d'esta tecnologia, especialment per a aplicacions d'ús mitjà i ...[+]


[EN] The reduction of the carbon footprint of internal combustion engines and the pollutant emissions is mandatory for the survival of this technology, especially for medium and heavy-duty applications. In the last decade, ...[+]
Palabras clave: Oxymethylene dimethyl ethers , Compression ignition engines , Ducted fuel injection , Optical techniques , Chemical reaction mechanism , Hydrotreated vegetable oil (HVO) , Motores de encendido por compresión (MEC) , Técnicas ópticas , Éteres dimetílicos de oximetileno , Aceite vegetal hidrogenado , Inyección de combustible por conductos , Mecanismo de reacción química , Hollín , Óxidos de nitrógeno , Computational Fluid Dynamics (CFD) , Soot , Nitrogen oxides
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/207524
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-01-22/
Agradecimientos:
The author would like to acknowledge the financial support received through contract UPV - Subprograma 2 (PAID-01-22) del Vicerrectorado de Investigaciòn, which was incremental in the development of this thesis at ...[+]
Tipo: Tesis doctoral

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