- -

Impact Culture and the Circular Economy in the Tourism Industry: an Analysis of Challenges and Recommendations for Sustainability

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Impact Culture and the Circular Economy in the Tourism Industry: an Analysis of Challenges and Recommendations for Sustainability

Mostrar el registro completo del ítem

Santamarina-Campos, V.; Mas-Gil, MÁ.; De-Miguel-Molina, M.; Catalá-Pérez, D. (2024). Impact Culture and the Circular Economy in the Tourism Industry: an Analysis of Challenges and Recommendations for Sustainability. En Managing the Transition to a Circular Economy. Action Plans in the Tourism Sector. Springer. 19-32. https://doi.org/10.1007/978-3-031-49689-9_3

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/210881

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Impact Culture and the Circular Economy in the Tourism Industry: an Analysis of Challenges and Recommendations for Sustainability
Autor: Santamarina-Campos, V. Mas-Gil, Miguel Ángel de-Miguel-Molina, María Catalá-Pérez, Daniel
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts
Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses
Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This chapter examines the relevance of the circular economy in the tourism sector, highlighting how this model can mitigate environmental and social impacts, promote sustainability and improve competitiveness. Through ...[+]
Palabras clave: Circular economy , Tourism sector , Sustainability , Impact culture of impact , Valencian Community , Participatory Action Research (PAR) , Competitiveness , Cultural change , Responsible consumption , Sustainable production , Sustainable Development Goals (SDGs)
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
ISBN: 978-3-031-49688-2
Fuente:
Managing the Transition to a Circular Economy. Action Plans in the Tourism Sector.
DOI: 10.1007/978-3-031-49689-9_3
Editorial:
Springer
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AVI//INNACC%2F2021%2F49/ES/Creación de una Plataforma de Innovación para el Impulso e Implementación de una Estrategia de Economía Circular en el Sector Turístico de la Comunidad Valenciana
Tipo: Capítulo de libro

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem