- -

Coping strategies in mothers of children with autism and attention deficit hyperactivity disorder: latent profile analysis

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Coping strategies in mothers of children with autism and attention deficit hyperactivity disorder: latent profile analysis

Mostrar el registro completo del ítem

Berenguer-Forner, C.; Pardo, A.; Rosa, E.; Gómez, S.; Santamarina Siurana, MC. (2024). Coping strategies in mothers of children with autism and attention deficit hyperactivity disorder: latent profile analysis. International Journal of Developmental Disabilities. https://doi.org/10.1080/20473869.2024.2331748

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/211056

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Coping strategies in mothers of children with autism and attention deficit hyperactivity disorder: latent profile analysis
Autor: Berenguer-Forner, Carmen Pardo, Ana Rosa, Eva Gómez, Soledad Santamarina Siurana, Mª Cristina
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Fecha difusión:
Fecha de fin de embargo: 2025-03-01
Resumen:
[EN] ObjectivesMothers of children with autism and children with attention deficit hyperactivity disorder employ distinct coping strategies when confronted with stressful situations related to the parenting process. The ...[+]
Palabras clave: Autism , ADHD , Coping strategies , Mother and children outcomes , Latent profile analyses
Derechos de uso: Embargado
Fuente:
International Journal of Developmental Disabilities. (issn: 2047-3869 )
DOI: 10.1080/20473869.2024.2331748
Editorial:
Taylor & Francis
Versión del editor: https://doi.org/10.1080/20473869.2024.2331748
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2021-2023/PID2021-128044NA-I00/ES/INTERVENCION PSICOSOCIAL CON APOYO DIGITAL EN FAMILIAS DE NIÑAS Y NIÑOS CON TRASTORNO DEL ESPECTRO AUTISTA (TEA) Y TRASTORNO POR DEFICIT DE ATENCION CON HIPERACTIVIDAD (TDAH)/
info:eu-repo/grantAgreement/UV//UV-INV_ETICA-1905517/
Agradecimientos:
This study was supported by the Spanish project PID2021- 128044NA-100 (Ministerio de Ciencia e Innovacion/AEI/ FEDER, UE). Ethical approval was granted by the Universitat de Valencia Human Research Ethics Committee ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem