Resumen:
|
[ES] La Internet de les Coses (IoT, en anglès) cada vegada està més present en les nostres activitats quotidianes, per tal de millorar la nostra experiència en aquestes. Així
doncs, l objectiu d aquest Treball de Fi de ...[+]
[ES] La Internet de les Coses (IoT, en anglès) cada vegada està més present en les nostres activitats quotidianes, per tal de millorar la nostra experiència en aquestes. Així
doncs, l objectiu d aquest Treball de Fi de Màster (TFM) és el desenvolupament de
solucions IoT per a proporcionar serveis intel·ligents en l àmbit dels hotels, amb la
finalitat de millorar l experiència dels hostes i optimitzar les operacions de l hotel.
Mitjançant la implementació de dispositius intel·ligents, com bombetes, aires condicionats, sensors de consum d aigua i electricitat, i detectors de fum, es proposa
un sistema capaç de monitoritzar i gestionar de manera més eficient l entorn de les
habitacions, així com la gestió global dels serveis i recursos de l hotel.
El sistema inclou una API REST que garanteix la comunicació fluida entre el frontend,
el backend i els components del sistema, així com la simulació de les interaccions dels
hostes a través d una aplicació web. A més, per garantir una comunicació en temps
real entre els dispositius intel·ligents, s utilitza el protocol MQTT (Message Queuing
Telemetry Transport, el qual permet la publicació i subscripció a missatges entre
dispositius de manera eficient i lleugera. Aquesta comunicació es gestiona a través
del broker AWS IoT, una plataforma segura i escalable que facilita la connexió i la
gestió de milions de dispositius IoT, assegurant una comunicació ràpid, fiable i amb
un alt nivell de seguretat.
Les funcionalitats principals inclouen el check-in i check-out automàtic, la personalització de l ambient de l habitació, la gestió de serveis com el restaurant o l spa, les
notificacions i alertes de l hotel, la gestió del personal de neteja i la monitorització del
consum de recursos, amb incentius per als clients que adopten un ús responsable
d aquests.
En resum, aquest projecte ofereix una solució IoT aplicada al sector hoteler, demostrant com la tecnologia pot transformar i millorar tant l experiència del client com
l eficiència operativa de l hotel, a més d incentivar la sostenibilitat a través d ofertes
personalitzades.
[-]
[EN] The Internet of Things (IoT) is increasingly present in our daily activities, aimed at
enhancing our experience in them. Thus, the objective of this Master s Thesis (TFM) is
the development of IoT solutions to provide ...[+]
[EN] The Internet of Things (IoT) is increasingly present in our daily activities, aimed at
enhancing our experience in them. Thus, the objective of this Master s Thesis (TFM) is
the development of IoT solutions to provide smart services in the hotel industry, with
the goal of improving guest experiences and optimizing hotel operations. Through the
implementation of smart devices, such as light bulbs, air conditioning units, water
and electricity consumption sensors, and smoke detectors, a system is proposed that
can monitor and manage the room environment more efficiently, as well as the overall
management of hotel services and resources.
The system includes a REST API that ensures smooth communication between the
frontend, backend, and system components, as well as the simulation of guest interactions through a web application. Additionally, to guarantee real-time communication between smart devices, the MQTT protocol (Message Queuing Telemetry Transport) is used, which allows for efficient and lightweight message publishing and subscribing between devices. This communication is managed via the AWS IoT broker, a
secure and scalable platform that facilitates the connection and management of millions of IoT devices, ensuring fast, reliable, and highly secure communication.
The main functionalities include automatic check-in and check-out, room environment personalization, service management such as restaurant or spa bookings, hotel
notifications and alerts, housekeeping management, and resource consumption monitoring, with incentives for guests who adopt responsible usage of these resources.
In summary, this project offers an IoT solution applied to the hotel industry, demonstrating how technology can transform and improve both the customer experience and
the operational efficiency of the hotel, while also encouraging sustainability through
personalized offers.
[-]
|