- -

Analysis of the Euro 7 on-board emissions monitoring concept with real-driving data

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Analysis of the Euro 7 on-board emissions monitoring concept with real-driving data

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Barbier, Alvin Richard Sebastien es_ES
dc.contributor.author Salavert Fernández, José Miguel es_ES
dc.contributor.author Palau Salvador, Carlos Enrique es_ES
dc.contributor.author Guardiola, Carlos es_ES
dc.date.accessioned 2024-12-17T19:02:27Z
dc.date.available 2024-12-17T19:02:27Z
dc.date.issued 2024-02 es_ES
dc.identifier.issn 1361-9209 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/213007
dc.description.abstract [EN] The Euro 7 standard is expected to intensify its focus on real-driving emissions compliance thanks to the on-board monitoring (OBM) system. OBM is designed to bridge the gap between emission limits and real world vehicle emissions by continuously monitoring their levels using on-board sensors and models. Essentially, this system aims to verify vehicles compliance, prompt timely repairs otherwise, and provide authorities with emissions data for fleet inspection. Leveraging a large real-driving emissions database from an in-service Euro 6d-Temp vehicle, this paper reviews the current OBM proposal and discusses its possible outcomes and challenges using available sensor technology. es_ES
dc.description.sponsorship This work was supported by grant PID2019-108031RB-C21 financed by MCIN/AEI/10.13039/501100011033. Funding for open access charge: CRUE-Universitat Politècnica de València. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Elsevier es_ES
dc.relation.ispartof Transportation Research Part D Transport and Environment es_ES
dc.rights Reconocimiento (by) es_ES
dc.subject Euro 7 es_ES
dc.subject On-board monitoring es_ES
dc.subject Real-driving emissions es_ES
dc.subject.classification INGENIERÍA TELEMÁTICA es_ES
dc.subject.classification MAQUINAS Y MOTORES TERMICOS es_ES
dc.title Analysis of the Euro 7 on-board emissions monitoring concept with real-driving data es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.1016/j.trd.2024.104062 es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2019-108031RB-C21/ES/DIAGNOSTICO EN LA NUBE DE PLANTAS DE POTENCIA BASADAS EN MOTORES DE COMBUSTION. SUBPROYECTO 1. PLATAFORMA IOT, EXTRACCION DE CARACTERISTICAS Y DIAGNOSTICO BASADOS EN DATOS/ es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Telecomunicación - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials es_ES
dc.description.bibliographicCitation Barbier, ARS.; Salavert Fernández, JM.; Palau Salvador, CE.; Guardiola, C. (2024). Analysis of the Euro 7 on-board emissions monitoring concept with real-driving data. Transportation Research Part D Transport and Environment. 127. https://doi.org/10.1016/j.trd.2024.104062 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.1016/j.trd.2024.104062 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 127 es_ES
dc.relation.pasarela S\507612 es_ES
dc.contributor.funder AGENCIA ESTATAL DE INVESTIGACION es_ES
dc.contributor.funder Universitat Politècnica de València es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem