- -

Design and integration of an innovative propulsion system based on the association of a Compact Membrane Reactor and a Fuel Cell System

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Design and integration of an innovative propulsion system based on the association of a Compact Membrane Reactor and a Fuel Cell System

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor López Juárez, Marcos es_ES
dc.contributor.author Richart Alcover, Bernat Salvador es_ES
dc.date.accessioned 2024-12-20T09:07:45Z
dc.date.available 2024-12-20T09:07:45Z
dc.date.created 2024-09-26
dc.date.issued 2024-12-20 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/213126
dc.description.abstract [ES] Amb l objectiu de frenar el calfament global i reduir les emissions, les anomenades energies netes es troben al centre de la investigació i del desenvolupament de la indústria i del transport. Per prosperar en aquest context de crisi ambiental, l Hidrogen es postula com un dels principals agents per garantir una energia neta i sostenible en el futur. En el sector del transport, les Piles de Combustible (FCS) estan generant interés com una de les opcions més prometedores per aconseguir la descarbonització, alineant-se amb el progrés actual cap a l economia de l Hidrogen. Aquest Treball Final de Màster s ha desenvolupat en el marc del Projecte Europeu ALL-IN Zero, el principal objectiu del qual és el desenvolupament d un sistema que alimenta un Reactor Compacte de Membrana (CMR) amb múltiples combustibles de baix contingut de carboni, emissions zero o carboni negatiu, com Amoníac, Gas Natural o alcohols, generant Hidrogen com a vector energètic intermedi. Aquest serà consumit in situ per Motors de Combustió Interna (ICE) i per FCS per generar energia elèctrica i mecànica amb zero emissions. Aquest treball cobreix alguns aspectes de les fases d Optimització, Integració i Escalat, comptant amb dos objectius principals. El primer d ells és desenvolupar una plataforma de modelatge per al CMR i el FCS que permeta dissenyar el sistema de recuperació de calor i maximitzar l eficiència global. El segon objectiu és integrar el CMR i el FCS en una plataforma de simulació multiescala per a Vehicles Heavy-Duty (HDV) per tal d estimar el rendiment del sistema propulsiu en condicions realistes. A més, es proposa un disseny del layout que conté tots els components involucrats en el sistema propulsor per a HDV, així com una selecció de components per al sistema tèrmic. es_ES
dc.description.abstract [CA] Amb l’objectiu de frenar el calfament global i reduir les emissions, les anomenades energies netes es troben al centre de la investigació i del desenvolupament de la indústria i del transport. Per prosperar en aquest context de crisi ambiental, l’Hidrogen es postula com un dels principals agents per garantir una energia neta i sostenible en el futur. En el sector del transport, les Piles de Combustible (FCS) estan generant interés com una de les opcions més prometedores per aconseguir la descarbonització, alineant-se amb el progrés actual cap a l’economia de l’Hidrogen. Aquest Treball Final de Màster s’ha desenvolupat en el marc del Projecte Europeu ALL-IN Zero, el principal objectiu del qual és el desenvolupament d’un sistema que alimenta un Reactor Compacte de Membrana (CMR) amb múltiples combustibles de baix contingut de carboni, emissions zero o carboni negatiu, com Amoníac, Gas Natural o alcohols, generant Hidrogen com a vector energètic intermedi. Aquest serà consumit in situ per Motors de Combustió Interna (ICE) i per FCS per generar energia elèctrica i mecànica amb zero emissions. Aquest treball cobreix alguns aspectes de les fases d’Optimització, Integració i Escalat, comptant amb dos objectius principals. El primer d’ells és desenvolupar una plataforma de modelatge per al CMR i el FCS que permeta dissenyar el sistema de recuperació de calor i maximitzar l’eficiència global. El segon objectiu és integrar el CMR i el FCS en una plataforma de simulació multiescala per a Vehicles Heavy-Duty (HDV) per tal d’estimar el rendiment del sistema propulsiu en condicions realistes. A més, es proposa un disseny del layout que conté tots els components involucrats en el sistema propulsor per a HDV, així com una selecció de components per al sistema tèrmic. es_ES
dc.description.abstract [EN] Aiming to reduce global warming and emissions in general, cleaner technologies are the spotlight of research, industry and transport development. In order to thrive through environmental crisis, Hydrogen is postulated as one of the main agents to guarantee a clean and sustainable energy future. In the transport sector, Fuel Cell Systems (FCS) are gaining interest as promising options to decarbonize the sector in line with the current progress towards the Hydrogen economy. This Final Master s Thesis has been developed within the framework of the European Project ALL-IN Zero, whose main objective is to develop a multi-fuel system that will feed low, zero or carbon negative fuels like Ammonia, natural gas or alcohols into a Compact Membrane Reactor (CMR), producing Hydrogen as an intermediate temporary energy vector. The temporary energy vector will be consumed in situ by Internal Combustion Engines (ICE) and FCS to generate electrical and mechanical power with zero emissions. The Thesis covers some aspects of the Optimization, Integration and Scaling phases, having two main objectives. The first one is to develop a modelling framework for the CMR and a FCS to design the heat recovery system to maximize the global efficiency. The second one is to integrate the CMR+FCS models in a multiscale Heavy-Duty Vehicles (HDV) simulation platform to develop control strategies and estimate the powertrain performance in realistic conditions. Furthermore, the design of a layout that contains all the components involved in the propulsion system is proposed for HDV. Finally, the selection of thermal components is also part of this Thesis. es_ES
dc.format.extent 172 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Reactor Compacto de Membrana es_ES
dc.subject Diseño es_ES
dc.subject Energía es_ES
dc.subject E&#64257 es_ES
dc.subject Ciencia es_ES
dc.subject Sistema de pila de combustible es_ES
dc.subject Escalado es_ES
dc.subject Hidrógeno es_ES
dc.subject Modelo es_ES
dc.subject Cero Emisiones es_ES
dc.subject Compact Membrane Reactor es_ES
dc.subject Design es_ES
dc.subject Energy es_ES
dc.subject Efficiency es_ES
dc.subject Fuel cell system es_ES
dc.subject Hydrogen es_ES
dc.subject Model es_ES
dc.subject Sizing es_ES
dc.subject Zero Emissions es_ES
dc.subject.classification INGENIERIA AEROESPACIAL es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Ingeniería Industrial-Màster Universitari en Enginyeria Industrial es_ES
dc.title Design and integration of an innovative propulsion system based on the association of a Compact Membrane Reactor and a Fuel Cell System es_ES
dc.title.alternative Diseño e integración de un novedoso sistema de propulsión basado en la asociación de un Reactor Compacto de Membrana y un Sistema de Pila de Combustible es_ES
dc.title.alternative Disseny i integració d'un innovador sistema de propulsió basat en l'associació d'un reactor de membrana compacte i un sistema de pila de combustible es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials es_ES
dc.description.bibliographicCitation Richart Alcover, BS. (2024). Design and integration of an innovative propulsion system based on the association of a Compact Membrane Reactor and a Fuel Cell System. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/213126 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\163635 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem