Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Palomares Montero, Davinia | es_ES |
dc.contributor.author | Garcia Aracil, Adela | es_ES |
dc.contributor.author | CASTRO-MARTINEZ, ELENA | es_ES |
dc.date.accessioned | 2013-04-16T09:37:11Z | |
dc.date.available | 2013-04-16T09:37:11Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 0210-1963 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/27884 | |
dc.description.abstract | [EN: From the New Sociological Institutionalism point of view, we have seen what the missions that institutionally Spanish public universities assume in their strategic plans are. It has been applied the content analysis approach. We have found that indicators are more frequent to teaching activities, in second place appeared research activities and in third place were knowledge transfer activities. Not all universities assume the same grade of institutionalization for each mission. In fact, we have obtained a typology of universities split in two groups, one focused to teaching and another focused to research and knowledge transfer | es_ES |
dc.description.abstract | [ES: Este artículo analiza, desde la perspectiva del Nuevo Institucionalismo Sociológico, cuáles son las misiones que las universidades públicas españolas asumen de forma institucional en sus planes estratégicos. Para tal fin, se ha utilizado el análisis de contenido. En general, los resultados indican que las universidades muestran mayor énfasis en la misión ¿Docencia¿, seguida de la ¿Investigación¿, y en último lugar en la ¿Transferencia de conocimiento¿, si bien este patrón no es homogéneo en todas las universidades. Se han identificado dos tipologías de universidades en función del peso otorgado a cada misión: las más centradas en ¿Docencia¿ frente a las focalizadas en ¿Investigación y Transferencia de Conocimiento¿. | es_ES |
dc.format.extent | 21 | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | CSIC | es_ES |
dc.relation.ispartof | Arbor | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial (by-nc) | es_ES |
dc.subject | New Sociological Institutionalism | es_ES |
dc.subject | University | es_ES |
dc.subject | Strategic Plan | es_ES |
dc.subject | University Missions | es_ES |
dc.subject | Nuevo Institucionalismo Sociológico | es_ES |
dc.subject | Universidad | es_ES |
dc.subject | Planificación estratégica | es_ES |
dc.subject | Misiones universitarias | es_ES |
dc.title | MISIONES ACTUALES DE LAS UNIVERSIDADES PÚBLICAS: UNA PERSPECTIVA SOCIOLÓGICA | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.3989/arbor.2012.753n1011 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Instituto de Gestión de la Innovación y del Conocimiento - Institut de Gestió de la Innovació i del Coneixement | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Palomares Montero, D.; Garcia Aracil, A.; Castro-Martinez, E. (2012). MISIONES ACTUALES DE LAS UNIVERSIDADES PÚBLICAS: UNA PERSPECTIVA SOCIOLÓGICA. Arbor. 188(753):171-192. doi:10.3989/arbor.2012.753n1011 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | S | es_ES |
dc.relation.publisherversion | http://arbor.revistas.csic.es/index.php/arbor/article/view/1454/1463 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 171 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 192 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 188 | es_ES |
dc.description.issue | 753 | es_ES |
dc.relation.senia | 215457 | |
dc.description.references | Colyvas, J. A., & Powell, W. W. (2006). Roads to Institutionalization: The Remaking of Boundaries between Public and Private Science. Research in Organizational Behavior, 27, 305-353. doi:10.1016/s0191-3085(06)27008-4 | es_ES |
dc.description.references | Laredo, P. (2007). Revisiting the Third Mission of Universities: Toward a Renewed Categorization of University Activities? Higher Education Policy, 20(4), 441-456. doi:10.1057/palgrave.hep.8300169 | es_ES |
dc.description.references | Meyer, J. W. (1977). The Effects of Education as an Institution. American Journal of Sociology, 83(1), 55-77. doi:10.1086/226506 | es_ES |
dc.description.references | Taylor, J., & De Lourdes Machado, M. (2006). Higher education leadership and management: From conflict to interdependence through strategic planning. Tertiary Education and Management, 12(2), 137-160. doi:10.1080/13583883.2006.9967164 | es_ES |