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CO2-Optimization Design of Reinforced Concrete Retaining Walls Based on a VNS-Threshold Acceptance Strategy

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CO2-Optimization Design of Reinforced Concrete Retaining Walls Based on a VNS-Threshold Acceptance Strategy

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Yepes Piqueras, V.; González Vidosa, F.; Alcalá González, J.; Villalba Izquierdo, P. (2012). CO2-Optimization Design of Reinforced Concrete Retaining Walls Based on a VNS-Threshold Acceptance Strategy. Journal of Computing in Civil Engineering. 26(3):378-386. https://doi.org/10.1061/(ASCE)CP.1943-5487.0000140

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/28631

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Metadatos del ítem

Título: CO2-Optimization Design of Reinforced Concrete Retaining Walls Based on a VNS-Threshold Acceptance Strategy
Autor: Yepes Piqueras, Víctor González Vidosa, Fernando Alcalá González, Julián Villalba Izquierdo, Pere
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil
Universitat Politècnica de València. Instituto de Ciencia y Tecnología del Hormigón - Institut de Ciència i Tecnologia del Formigó
Fecha difusión:
Resumen:
This paper presents one approach to a methodology to design reinforced concrete cantilever retaining walls for road construction using a hybrid multistart optimization strategic method based on a variable neighborhood ...[+]
Palabras clave: CO 2 emission , Optimization , Retaining walls , Sustainable construction , Base slab , Cantilever retaining walls , Cost increment , Cost solutions , Design variables , Economic costs , Environmentally-friendly , Geometric variables , Materials production , Multistart optimization , Objective functions , Optimization design , Reducing costs , Reinforced concrete wall , Variable neighborhood search , Algorithms , Carbon dioxide , Costs , Design , Reinforced concrete , Cost benefit analysis
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Journal of Computing in Civil Engineering. (issn: 0887-3801 )
DOI: 10.1061/(ASCE)CP.1943-5487.0000140
Editorial:
American Society of Civil Engineers
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1061/(ASCE)CP.1943-5487.0000140
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//GV%2F2010%2F086/
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-06-09/
Agradecimientos:
This work was supported by the Generalitat Valenciana (Research Project GV/2010/086) and by the Universitat Politecnica de Valencia (Research Project PAID-06-09). The authors are grateful to the anonymous reviewers for ...[+]
Tipo: Artículo

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