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dc.contributor.author | Regidor Ros, Jose Luis | es_ES |
dc.contributor.author | Roig Picazo, M. Pilar | es_ES |
dc.contributor.author | Abad Peiró, José Luis | es_ES |
dc.contributor.author | Gomez Portela, Julio | es_ES |
dc.date.accessioned | 2013-09-18T09:37:09Z | |
dc.date.available | 2013-09-18T09:37:09Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.issn | 1887-3960 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/32167 | |
dc.description.abstract | The case of the burnt frescos from Palomino in the church of the Santos in Valencia is a challenging problem that requires drastic new alternatives to traditional means of wall restoration. Very little is left untouched in this particular case: basically one document containing historic graphical information, and a few real references remaining that show the author¿s technique (around 30% of the fragments). Using new inkjet-based technologies for digital imaging we reconstruct the missing elements and bring to life the appearance and context that once made this a very beautiful masterpiece. A new methodology been established that coordinates a perfect synergy between the different computer systems involved (digital camera, computer and printer), while simplifying the transfer to wall procedure that allows a harmonious coexistence of the current remaining fragments and the recreated ones. | es_ES |
dc.description.abstract | El caso de los frescos quemados de Palomino en la iglesia de los Santos Juanes de Valencia, reúne suficientes condicionantes para plantearse un reintegración pictórica alternativa. Existiendo documentación gráfica histórica, referencias reales de la técnica del autor (30% de fragmentos conservados) y sistemas reproducción digital (impresión ink jet), podemos afrontar la reconstrucción de los fragmentos desaparecidos e intentar devolver a esta obra parte de la apariencia que la hizo hermosa. Con el fin de obtener una perfecta equivalencia entre los distintos operadores informáticos (cámara, pc, impresora.) y simplificar el sistema de transferencia se ha establecido una metodología de actuación que permite la convivencia armónica de los fragmentos reproducidos y los conservados. | es_ES |
dc.format.extent | 8 | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Instituto Universitario de Restauración del Patrimonio de la UPV | es_ES |
dc.relation.ispartof | Arché | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Wall painting | es_ES |
dc.subject | Frescos restoration | es_ES |
dc.subject | Inkjet technologies | es_ES |
dc.subject | Inkjet transfers | es_ES |
dc.subject | Pintura mural | es_ES |
dc.subject | Reintegración pictórica | es_ES |
dc.subject | Papelgel | es_ES |
dc.subject.classification | CONSERVACION Y RESTAURACION DE BIENES CULTURALES (UPV) | es_ES |
dc.title | Pictorial restoration of frescos by transferring inkjet prints: the case of Palomino¿s frescos in the church of Santos Juanes in Valencia | es_ES |
dc.title.alternative | Reintegración pictórica mural mediante la transferencia de impresiones ink jet: el caso de los frescos de Palomino en la Iglesia de los Santos Juanes de Valencia | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Restauración del Patrimonio - Institut Universitari de Restauració del Patrimoni | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Regidor Ros, JL.; Roig Picazo, MP.; Abad Peiró, JL.; Gomez Portela, J. (2007). Pictorial restoration of frescos by transferring inkjet prints: the case of Palomino¿s frescos in the church of Santos Juanes in Valencia. Arché. (2):31-38. http://hdl.handle.net/10251/32167 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 31 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 38 | es_ES |
dc.description.issue | 2 | es_ES |
dc.identifier.eissn | 2445-1150 |