- -

Modelling the evolution dynamics of the academic performance in high school in Spain. Probabilistic predictions of future trends and their economical consequences

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

Modelling the evolution dynamics of the academic performance in high school in Spain. Probabilistic predictions of future trends and their economical consequences

Mostrar el registro completo del ítem

Sánchez Sánchez, A. (2013). Modelling the evolution dynamics of the academic performance in high school in Spain. Probabilistic predictions of future trends and their economical consequences [Tesis doctoral no publicada]. Universitat Politècnica de València. doi:10.4995/Thesis/10251/32280.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/32280

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Modelling the evolution dynamics of the academic performance in high school in Spain. Probabilistic predictions of future trends and their economical consequences
Autor:
Director(es): Cortés López, Juan Carlos SANTONJA GÓMEZ, FRANCISCO JOSÉ Villanueva Micó, Rafael Jacinto
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Matemática Aplicada - Departament de Matemàtica Aplicada
Fecha difusión:
Fecha acto/lectura: 2013-09-06
Resumen:
En esta tesis, se utilizan t ecnicas matem atico-epidemiol ogicas para modelar el rendimiento acad emico en Espa~na (prestando especial atenci on en el fracaso escolar) para comprender mejor los mecanismos detr as de esta ...[+]


In this dissertation, we use epidemiologic-mathematical techniques to model the academic performance in Spain (paying special attention on the academic underachievement) to understand better the mechanisms behind this ...[+]
Palabras clave: Epidemiological-type model , Modelling , Non-linear system of differential equations , Academic underachievement , Student academic performance , Evolution and transmission dynamics , Forecasting in social sciences , Bootstrap confidence intervals , Uncertainty.
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/32280
Tipo: Tesis doctoral

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem