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Gestión térmica de vehículos propulsados por pem - pila de combustible bajo conducción en condiciones transitorias

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Gestión térmica de vehículos propulsados por pem - pila de combustible bajo conducción en condiciones transitorias

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dc.contributor.advisor Kassem, Nabil es_ES
dc.contributor.advisor Corberán Salvador, José Miguel es_ES
dc.contributor.author Boscá Gómez, Jaime Esteban es_ES
dc.date.accessioned 2013-11-28T10:50:04Z
dc.date.available 2013-11-28T10:50:04Z
dc.date.created 2009-02-16
dc.date.issued 2013-11-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/34121
dc.description.abstract Consulta en la Biblioteca ETSI Industriales (7946) es_ES
dc.description.abstract [EN] Proton Exchange Membrane (PEM) Fuel cells are presented as a powerful alternative solution for clean energy production in mobile applications. But since, they are not 100% efficient about 50% of the converted energy is rejected as heat. However, high temperatures prevent the suitable humidity in the membrane, slowing the fuel cell operation down. Therefore, a thermal management is required to safeguard the fuel cell operation. In highly transient driving conditions, as in transport applications, fuel cells risk even more its efficient performance. Therefore, a thermal management of a PEM-FC is carried out to identify the transient behavior of the thermal cycle in a conceptual fuel cell vehicle (FCV) subject to changes in power load, ambient temperature, and cooling load ¿� ¿� , (¿� )¿� . The methodology used is computer modeling and numerical simulation using Matlab/Simulink¿ software. The results reveal that ambient temperature plays an important role in the system. Also in order to increase the power output in a fuel cell vehicle, the cooling system has to be carefully characterized. For this reason, a parametric study would be an effective way to validate the physical parameters of the cooling system, which outline the guidelines to improve it. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Consulta en la Biblioteca ETSI Industriales es_ES
dc.subject Motores térmicos es_ES
dc.subject Pilas de combustible es_ES
dc.subject.classification INGENIERIA MECANICA es_ES
dc.subject.other Ingeniero Industrial-Enginyer Industrial es_ES
dc.title Gestión térmica de vehículos propulsados por pem - pila de combustible bajo conducción en condiciones transitorias es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials es_ES
dc.description.bibliographicCitation Boscá Gómez, JE. (2009). Gestión térmica de vehículos propulsados por pem - pila de combustible bajo conducción en condiciones transitorias. http://hdl.handle.net/10251/34121. es_ES
dc.description.accrualMethod Archivo delegado es_ES


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