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Influence of Slenderness on High-Strength Rectangular Concrete-Filled Tubular Columns with Axial Load and Nonconstant Bending Moment

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Influence of Slenderness on High-Strength Rectangular Concrete-Filled Tubular Columns with Axial Load and Nonconstant Bending Moment

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Hernández Figueirido, D.; Romero, ML.; Bonet Senach, JL.; Montalva Subirats, JM. (2012). Influence of Slenderness on High-Strength Rectangular Concrete-Filled Tubular Columns with Axial Load and Nonconstant Bending Moment. Journal of Structural Engineering. 138(12):1436-1445. doi:10.1061/(ASCE)ST.1943-541X.0000590

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/34599

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Título: Influence of Slenderness on High-Strength Rectangular Concrete-Filled Tubular Columns with Axial Load and Nonconstant Bending Moment
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Mecánica de los Medios Continuos y Teoría de Estructuras - Departament de Mecànica dels Medis Continus i Teoria d'Estructures
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil
Fecha difusión:
Resumen:
Forty-nine experimental tests were conducted on rectangular and square tubular columns filled with high-strength concrete (f'(c) 590 MPa) subjected to axial load and a nonconstant bending moment distribution. The test ...[+]
Palabras clave: Composite columns , High-strength concrete , Experimental testing , Concrete-¿lled steel tube , Beam columns , Tubes , Structural design
Derechos de uso: Restringido
Fuente:
Journal of Structural Engineering. (issn: 0733-9445 ) (eissn: 1943-541X )
DOI: 10.1061/(ASCE)ST.1943-541X.0000590
Editorial:
American Society of Civil Engineers
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1061/(ASCE)ST.1943-541X.0000590
Agradecimientos:
The authors express their gratitude to the Spanish Ministry of Science and Innovation for help provided through Grant No. BIA2009_9411, to the Spanish Ministry of Education through Grant No. BIA2005-255, and the European ...[+]
Tipo: Artículo

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