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Making objective decisions from subjective data: Detecting irony in customers reviews

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Making objective decisions from subjective data: Detecting irony in customers reviews

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Reyes Pérez, A.; Rosso, P. (2012). Making objective decisions from subjective data: Detecting irony in customers reviews. Decision Support Systems. 53(4):754-760. doi:10.1016/j.dss.2012.05.027.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/35313

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Metadatos del ítem

Título: Making objective decisions from subjective data: Detecting irony in customers reviews
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Sistemas Informáticos y Computación - Departament de Sistemes Informàtics i Computació
Fecha difusión:
Resumen:
The research described in this work focuses on identifying key components for the task of irony detection. By means of analyzing a set of customer reviews, which are considered ironic both in social and mass media, we try ...[+]
Palabras clave: Humor recognition , Irony detection , Natural language processing , Web text analysis
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Decision Support Systems. (issn: 0167-9236 )
DOI: 10.1016/j.dss.2012.05.027
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.dss.2012.05.027
Código del Proyecto: info:eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/269180
Patrocinador:
National Council for Science and Technology (CONACyT - Mexico)
European Commission [269180]
MICINN Text-Enterprise [TIN2009-13391-C04-03]
Tipo: Artículo

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