- -

Introducció de les Cooperatives Agrícoles en la venda minorista de carburant: Impacte sobre els preus de venda i evolució de la xifra de vendes

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Introducció de les Cooperatives Agrícoles en la venda minorista de carburant: Impacte sobre els preus de venda i evolució de la xifra de vendes

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Romero Civera, Agustin es_ES
dc.contributor.author Subiela Sornosa, Caterina es_ES
dc.date.accessioned 2014-02-07T11:26:29Z
dc.date.available 2014-02-07T11:26:29Z
dc.date.created 2013-11-27
dc.date.issued 2014-02-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/35407
dc.description.abstract [CA] Les cooperatives agràries, agreujades per la situació actual de l'economia, i, fortament influenciades per la crisi, han hagut de reciclar-se, d ampliar els seus serveis adaptant-se a les exigències al llarg del temps. Amb tot, i sobretot durant els anys d'absolut predomini del sector de la construcció, l'agricultura, en concret, les cooperatives, han anat capejant el temporal, sostenint-se, renovant-se freqüentment aconseguint mantenir-se. Actualment, fins i tot, han absorbit gran quantitat dels treballadors del sector construcció que havien quedat en l'atur, sobretot, en les campanyes de recol·lecció de cítrics. Mentrestant, durant la dècada dels anys 60 l´agricultura era el suport principal de l'economia espanyola, en l'actualitat, només un 5% de la població activa treballa en l'agricultura, el que fa que Espanya haja deixat de ser un país agrari. Tot açò, ha contribuït a que l'objecte de distribuïdores dels productes dels xicotets agricultors amb què naixeren, també conegudes com cooperatives de mercat, haja anat variant, incorporant els darrers temps, nombrosos servicis als seus socis, que han suposat una diversificació en la seua estructura organitzativa i de producció. D'una banda, afegiren les seccions de subministraments de productes per al tractament dels camps (cooperatives de servicis), facilitant l'accés als agricultors, dels productes fertilitzants, fitosanitaris i altres... Aquestes seccions, que naixeren com a magatzems de distribució, a molt xicoteta escala, quan el racionament i les restriccions imperants feien pràcticament impossible a l'agricultor accedir a estos productes; s han convertit en comerços, que en alguns casos, fins i tot, transporten els productes directament al camp. En aquesta línia, també coneguem molts casos, en què les cooperatives comptaven amb unes seccions de crèdit, creades amb l'objecte de finançar i donar suport econòmic, a les altres activitats de la cooperativa. En els darrers temps, sobretot dins de les seccions de subministraments de productes agraris, les cooperatives han incorporat estacions de servici, on la venda de carburant per als vehicles, ha marcat una línia de negoci desconeguda per a elles fins ara. L'objecte d'estudi en aquest treball, van a ser, per tant, les cooperatives agràries que ara es dediquen també a la venda d'hidrocarburs. La barreja de sectors que influeixen en aquesta nova activitat: el sector energètic, en la seua vessant pel que fa al petroli, i al sector de carburants d'automoció a Espanya; així com el sector agrari, les decisions que l'han portat a afegir esta nova activitat a la seua estructura, en concret en l'àmbit de les cooperatives agrícoles... Coneixerem amb detall, les característiques del mercat de carburants espanyols, tant majorista com minorista, aprofundint en el minorista que és en el que s emmarca l'activitat de les cooperatives. es_ES
dc.format.extent 220 es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Cooperativas agrarias es_ES
dc.subject Combustibles es_ES
dc.subject Estaciones de servicio es_ES
dc.subject Hidrocarburos es_ES
dc.subject Mercado de carburantes es_ES
dc.subject.classification ECONOMIA FINANCIERA Y CONTABILIDAD es_ES
dc.subject.other Licenciatura en Administración y Dirección de Empresas-Llicenciatura en Administració i Direcció d'Empreses es_ES
dc.title Introducció de les Cooperatives Agrícoles en la venda minorista de carburant: Impacte sobre els preus de venda i evolució de la xifra de vendes es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Centro de Investigación en Gestión de Empresas (CEGEA) - Centre d'Investigació en Gestió d'empreses (CEGEA) es_ES
dc.description.bibliographicCitation Subiela Sornosa, C. (2013). Introducció de les Cooperatives Agrícoles en la venda minorista de carburant: Impacte sobre els preus de venda i evolució de la xifra de vendes. http://hdl.handle.net/10251/35407. es_ES
dc.description.accrualMethod Archivo delegado es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem